جلسه فوق العاده در وزارت اقتصاد براي تعيين زمان عرضه سهام مخابرات

داوود زارعيان مدير کل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران با علام اين خبر به خبرنگار موبنا گفت:سازمان خصوصي‌سازي‌ تاريخ آغاز عرضه سهام مخابرات را به‌صورت كتبي ?? خرداد به شرکت مخابرات اعلام كرده و خبر ديگري در اين خصوص هنوز رسما به دست مديران مخابرات نرسيده است و چنانچه در اين خصوص تاخيري رخ دهد، …

داوود زارعيان مدير کل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران با علام اين خبر به خبرنگار موبنا گفت:سازمان خصوصي‌سازي‌ تاريخ آغاز عرضه سهام مخابرات را به‌صورت كتبي ?? خرداد به شرکت مخابرات اعلام كرده و خبر ديگري در اين خصوص هنوز رسما به دست مديران مخابرات نرسيده است و چنانچه در اين خصوص تاخيري رخ دهد، سازمان خصوصي سازي بايد پاسخگو باشد.
وي با بيان اينکه از نظر مخابرات مشكلي براي واگذاري سهام وجود ندارد و اين شرکت به تمام پيش شرط‌ هاي تعيين شده عمل کرده است ، يادآور شد:تصميم نهايي در اين خصوص را سازمان خصوصي‌سازي‌ اتخاذ خواهد كرد و به نظر نمي رسد در اين زمينه با سازمان بورس اختلافي به وجود آمده باشد.
زارعيان با رد مباحثي چون عدم تبديل سهام شركت مخابرات به سرمايه جديد، فعاليت اين شركت با رقم سرمايه قبلي و نيز تبديل نشدن مخابرات به سهامي عام در آستانه واگذاري سهام که سبب تاخير اين مهم شده است، تصريح کرد:مشکلي در پروانه و مدارک شرکت مخابرات ايران وجود ندارد و تمامي شرايط جديد مخابرات مانند رقم سرمايه جديد و کاهش دارايي اين شرکت گزارش شده است.
به گفته مديرکل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران هيچ شرکت زيان ده مخابراتي در کشور وجود ندارد.
اين در حالي است که طبق آخرين وعده هاي مسئولان در سال گذشته ، قرار بود سهام شركت مخابرات ايران،بلا فاصله پس از پايان تعطيلات نوروزي در بازار بورس عرضه شود، اما با گذشت بيش از ۳ ماه از اين موعد ، به نظر مي رسد واگذاري سهام مخابرات با موانع جديدي روبرو شده باشد.
براساس اين گزارش سازمان خصوصي سازي پيش از اين عرضه ۵ درصد سهام خرد مخابرات براي کشف قيمت پايه را در ۲۲ خردادماه جاري وعده داده بود، اما در زمان حاضر شنيده ها از عدم قطعيت اين زمان و اختلاف سازمان بورس و خصوصي‌سازي‌ در واگذاري سهام مخابرات حکايت دارد.
طبق اعلام برخي رسانه ها ، مسئولان سازمان بورس اعلام کرده اند که عرضه سهام شركت مخابرات به ‌دليل اينكه هنوز كارهاي قانوني اين شركت انجام نشده به تعويق افتاده است .
مديرعامل سازمان بورس در اين باره گفته که شركت مخابرات هنوز به شركت سهامي عام تبديل نشده و در اداره ثبت اسناد به ثبت نرسيده است ، بنابراين سهام اين شركت در روز ?? ‌خرداد عرضه نمي‌شود.
به گفته علي رحماني هفته گذشته جلسه‌اي با مدير عامل شركت مخابرات برگزار و طي آن مواردي چون وضعيت پروانه اپراتور و كاهش دارايي‌ها و ثبت اين موارد در دفاتر مطرح و بررسي شد.
رقم سرمايه جديد و به ثبت نرسيدن سهامي عام بودن شركت مخابرات ، در اداره ثبت و اسناد از جمله مواردي است که از سوي اين سازمان براي دلايل تعويق اين مهم اعلام شده است.
در عين حال مسئولان ارشد سازمان خصوصي سازي اعلام کردند که اگر مشكل خاصي پيش نيايد سهام شركت مخابرات ايران ۲۲‌خرداد ماه در بورس عرضه خواهد شد.
صابر فيضي مديرعامل شرکت مخابرات ايران نيز در گفت وگو با موبنا با تاکيد براينکه
طبق برنامه پيش بيني شده در واگذاري ۵ درصد سهام شرکت مخابرات براي کشف قيمت به بورس، اختلالي  ايجاد نشده اظهار داشت:سهام اين شرکت براساس شرايط قبلي، در روز مقرر عرضه مي شود.
اين اظهارات ضد ونقيض باعث شده، موضوع واگذاري سهام شركت مخابرات ايران به بورس كه به اعتقاد كارشناسان پس از واگذاري به بزرگ‌ترين شركت بورس تبديل خواهد شد، در هاله‌اي از ابهام فرو رود.
سهام شركت مخابرات ايران در حالي قرار است در بورس عرضه شود كه اپراتورهاي خارجي از مجموع ۸۰ درصد سهام قابل واگذاري مخابرات، مي توانند حداكثر تا ۱۰ درصد سهام را بصورت بلوكي و يا خرد خريداري كنند.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا