نمایش تابلوهایی با حال‌وهوای زنانه

این نمایشگاه که چهارمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می‌شود با نمایش بیش از ۲۵ اثر برپا خواهد شد که شامل ۸ اثر بزرگ و ۱۹ اثر در ابعاد کوچک است. نمایشگاهی که دنیایی از حال‌وهوای زنانه را به‌نمایش می‌گذارد. این هنرمند در استیتمنت نمایشگاهش به نقل از شمس تبریزی نوشته است: «از همه اسرار …

این نمایشگاه که چهارمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می‌شود با نمایش بیش از ۲۵ اثر برپا خواهد شد که شامل ۸ اثر بزرگ و ۱۹ اثر در ابعاد کوچک است. نمایشگاهی که دنیایی از حال‌وهوای زنانه را به‌نمایش می‌گذارد.

این هنرمند در استیتمنت نمایشگاهش به نقل از شمس تبریزی نوشته است: «از همه اسرار جز الفی بیش بیرون نیفتاد، باقی هرچه بود در وصف آن «الف» بود. آن «الف» البته فهم نشد».

سپس از داریوش شایگان و کتاب «بت‌های ذهنی و خاطرات ازلی» نقل کرده است: «در تمام طول زندگی‌ام، همواره به‌دنبال جواب‌هایی بنیادین درباره حقیقت آفرینش و فلسفه خلقت بودم و دریافتم برای رسیدن به مقصود باید سفر از خویش به خویشتن را طی کرد که مهم‌ترین اصل عرفانی است. با شروع این سفر از وجود دو حضور آگاه شدم، یکی خویش و دیگری خویشتن خویش که چه اندازه بیگانه بودند. درپی آشتی این دو و یکی شدن با خویشتن به خیال خود پناه بردم. تخیل صور خیالی در عالم مثال تحقق می‌یابد. روح در آنجا به صورت مکاشفات قبلی ظاهر می‌شود و محسوسات به شکل صور مثالی استحاله می‌یابند».

در انتها نیز از حافظ آورده است: «در اندرون من خسته دل ندانم کیست / که من خموشم و او در فغان و در غوغاست…». این متن یادآور آن چیزی است که در پس ذهن هنرمند برای خلق این آثار رخ داده است؛ گفتن از انسان.

مارال اصفهانی که تا کنون علاوه بر نمایشگاه‌های انفرادی در بیش از ۱۰ بی‌ینال و نمایشگاه و جشنواره حضور داشته، کارشناسی ارشد نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ گرفت و تا کنون جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است.

نمایشگاه این هنرمند از ۲ تا ۱۲ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا