شبکه نسل سوم چين براي بازي هاي المپيک راه اندازي نمي شود

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “دِ رجيستر”، اين درحالي است که دولت چين بارها بطور رسمي اعلام کرد که شبکه نسل سوم اين کشور همزمان با بازي هاي المپيک ارايه خواهد شد.  گرچه انتظار نمي رود دولت چين تا قبل از سازمان دهي صنعت تلفن همراه اين کشور در پايان …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “دِ رجيستر”، اين درحالي است که دولت چين بارها بطور رسمي اعلام کرد که شبکه نسل سوم اين کشور همزمان با بازي هاي المپيک ارايه خواهد شد.
 گرچه انتظار نمي رود دولت چين تا قبل از سازمان دهي صنعت تلفن همراه اين کشور در پايان سال جاري هيچ مجوز نسل سومي ارايه دهد.
درعين حال برخي  خبرهاي حاکي از آن است که شبکه TD-SCDMA که شبکه نسل سوم ساخت داخل چين است بزودي راه اندازي خواهد شد.
برخي نيز براين باورند که علاوه بر اين که شبکه نسل سوم در زمان بازي هاي المپيک آماده نخواهد بود، چين اين فرصت را نخواهد داشت که تکنولوژي TD-SCDMA را نشان دهد.
راه اندازي شبکه TD-SCDMA براي اين مطرح شد که ديگر حق امتياز استفاده از تکنولوژي نسل سوم به شرکت هاي غربي ارايه نشود.
با اين وجود چاينا موبايل ماه گذشته سرويس آزمايشي خود را در هشت شهر چين راه اندازي کرد و اين سرويس با هزينه اشتراک ماهانه ۷ دلار و تماس ويديويي دقيقه اي ۹ سنت ارايه شده است.
اين طرح آزمايشي شامل فروش ۶۰ هزار گوشي و ۱۵ هزار کارت داده اي در ۸ شهر چين از جمله پکن، شانگهاي و گوانگزو خواهد بود.
تحقيق جديد موسسه ABI نشان مي دهد که اين طرح،  مشترکان جوان را جلب مي کند تا شبکه خود را سوئيچ کنند اما با اين حال دولت چين تا زماني که ساختار صنعت تلفن همراه را تغيير نداده و آن را براي سه رقيب سازمان دهي نکند، قصد ندارد هيچ مجوزي براي  3G را صادر کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا