اينتل دوباره وارد بازار تلفن همراه شود

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “فايننشنال تايمز”، “پل اوتليني” مدير اجرايي شرکت اعتقاد دارد که تخصص اينتل در پردازشگرهاي رايانه اي که در آن ۸۰ درصد سهم بازار را در اختيار دارد، مي تواند کمک کند تا اين شرکت به بازار تلفن همراه وارد شود زيرا مدل هاي هوشمند بيشتر …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت
“فايننشنال تايمز”، “پل اوتليني” مدير اجرايي شرکت اعتقاد دارد که تخصص اينتل در پردازشگرهاي رايانه اي که در آن ۸۰ درصد سهم بازار را در اختيار دارد، مي تواند کمک کند تا اين شرکت به بازار تلفن همراه وارد شود زيرا مدل هاي هوشمند بيشتر شبيه رايانه شده اند.
وي گفت: اين شرکت سازنده تراشه هاي الکترونيکي با ميکرو پردازشگرهاي کم مصرف Atom پيشرفت خواهد کرد و نسخه نسل دوم تراشه را که انتظار مي رود در اواخر سال ۲۰۰۹ ارايه شود، براي گوشي هاي هوشمند طراحي کرده است.
اينتل در تلاش قبلي خود براي نفوذ به بازار تلفن همراه شکست خورد و بخش ارتباطي XScale خود را در سال ۲۰۰۶ به شرکت “مارول” فروخت.
اوتليني افزود: سري پردازشگرهاي Atom سازنده هاي تراشه را قادر مي سازد در عرض چند سال آينده ۴ بازار جديد را هدف قرار دهد که هر کدام داراي پتانسيل درآمد  10 ميليارد دلار هستند.
اين شرکت در ماه آوريل ميلادي تراشه هاي Atom خود را در انجمني در “شانگهاي” معرفي کرد و در آن زمان گزارش داد که انتظار دارد سازندگان رايانه مدل جديدي از رايانه هاي قابل حمل را ارايه دهند که به عنوان دستگاه هاي Mid (دستگاه اينترنت موبايل) و شبيه آيفون و رايانه هاي لوحي بوده و براي دسترسي به اينترنت همراه و بر مبناي تراشه ساخته شده اند.
۱۱۳/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا