پايلوت نسل ۳.۵ شبکه هاي مخابراتي پياده مي شود

” غلام‌رضا بهروزي،” در گفت وگو با خبرنگار موبنا ، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۶ اين شرکت، تحقيقات بر روي شبکه‌هاي نسل دوم و سوم و کارهاي تحقيقاتي در بخش راديو را آغاز کرده و به توليد رسانده است . وي افزود: به منظور تطبيق توليدات با استانداردها، شش‌سال کار تحقيقاتي مداوم را پشت سر …

” غلام‌رضا بهروزي،” در گفت وگو با خبرنگار موبنا ، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۶ اين شرکت، تحقيقات بر روي شبکه‌هاي نسل دوم و سوم و کارهاي تحقيقاتي در بخش راديو را آغاز کرده و به توليد رسانده است .
وي افزود: به منظور تطبيق توليدات با استانداردها، شش‌سال کار تحقيقاتي مداوم را پشت سر گذاشتيم تا کليه تحقيقات در زمينه مخابرات استاندارد باشد.
بهروزي گفت: در سال ۸۴ اين شرکت توانست تحقيقات خود را در شبکه نسل ۵/۲ مبتني بر سرويس‌هاي GPRS  محقق سازد
 مديرعامل شركت فنون ارتباطات سياربا بيان اين که همچنين  پروژهتحقيقاتي نسل چهارم شبكه تلفن همراه آغازشده است، ادامه داد: در حال حاضر در شرايط  سرمايه گذاري براي اين پروژه هستيم .
وي با بيان اينکه اين پروژه تحقيقاتي مطالعاتي در زمينه سيستم هوشمند شبكه تلفن همراه نسل چهارم خواهد بود تاکيد کرد:   نسل چهارم تلفن همراه كه ساختار آن را شبكه هاي نسل آينده (NGN) تشكيل مي دهد امكان استفاده از سرويس هاي ديتا را با سرعت غيرقابل تصور از طريق موبايل ميسر مي كند.
وي حركت همگام با تحقيقات بين الملل در حوزه تلفن همراه را ضروري عنوان و تصريح كرد:فنون ارتباطات سيار در جهت هرگونه تحقيقات در حوزه مخابرات بي سيم و مخابرات «هاي تك» كار مي كند.
بهروزي اظهار عقيده کرد: خط توليد در کشور ما در بيشتر مواقع الگوبرداري بوده، اما شرکت فنون ارتباطات سيار تلاش کرد مطابق با تحولات روز دنيا در عرصه تکنولوژي مخابرات حرکت کند. مديرعامل شرکت فنون ارتباطات سيار در پايان گفت: در طول يکسال گذشته، موفقيت‌هاي چشمگيري داشتيم که اعتماد دولت به شرکت‌هاي خصوصي در اين موفقيت‌ها تاثير بسزايي داشت.
وي، گفت: پيشرفت تحقيقات در عرصه موبايل، مي‌تواند ايران را جزو ۱۰ کشور صنعتي برتر دنيا قرار دهد.
گفتني است فنون ارتباطات سيار يكي از شركت هاي طرف قرارداد وزارت ارتباطات براي توليد تجهيزات شبكه تلفن همراه براي ظرفيت ? ميليون خط است. اپراتورهاي تلفن همراه فعال در كشور نسل ،? ?/? و ??/? را ارائه مي دهند. قرار است شبكه تلفن همراه اپراتور سوم، نسل سوم را خواهد داشت
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا