هندي ها صفحه نمايش گوشي را به سل تاپ تبديل مي کنند

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت هندو، هنگامي که دسکتاپ کامپيوترهاي شخصي و قابل حمل شده ،به لپ تاپ ظهور کرد به عبارتي  اندازه صفحه نمايش آنها کاهش يافته و کوچک شد.با آمدن دستگاه هاي موسوم به تلفن همراه به بازار اندازه صفحه نمايش کوچک شد و اين دستگاه انقلابي در …

 به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت هندو، هنگامي که دسکتاپ کامپيوترهاي شخصي و قابل حمل شده ،به لپ تاپ ظهور کرد به عبارتي  اندازه صفحه نمايش آنها کاهش يافته و کوچک شد.
با آمدن دستگاه هاي موسوم به تلفن همراه به بازار اندازه صفحه نمايش کوچک شد و اين دستگاه انقلابي در اين صنعت به پا کرد واکنون صفحات وب نيز به اين دستگاه ها وارد شده اند و به همان شکل مورد استفاده قرار مي گيرند.
البته در اين ميان ابزارها و برنامه ها تغييراتي يافتند تا براي ورود به اين صفحات کوچک از لحاظ زماني و صفحه نمايش کوچک اين دستگاه ها قابل خواندن و مناسب باشند.
هم اکنون مهندسان هندي در شرکت آمريکايي  Aricent که در زمينه توليد نرم افزارهاي ارتباطي فعاليت مي کنند، نرم افزاري موسوم به Celltop ارايه داده اند که صفحه نمايش تلفن همراه کاربرد دسکتاپ پيدا مي کند.
 Aricent اعلام کرد که Celltop را به شکل جهاني و با همه کاربردهاي اينترنتي ارايه مي دهد.
بر اين اساس کاربران مي توانند يک سري ابزارها و کاربردهاي اينترنتي همچون سايت هاي اخبار، وضعيت آب و هوا، قيمت روز سهام و نتايج مسابقات ورزشي را به صفحه اصلي موبايل اضافه کنند.
اين کاربرد با  برنامه جاوا و Brew سازگار  است و با گوشي ها و محيط هايي که از شبکه GSM و CDMA برخوردارند ، کار مي کند.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا