دانش آموزان هدف آسان جرايم رايانه اي وموبايلي

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل يوروپ”، اين تحقيق که توسط دانشکده Trinity  دوبلين که روي ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۸ مدرسه  صورت گرفت ، نشان مي دهد دانش آموزان ۱۲ ساله از طرق مختلف شامل تماس هاي تلفن همراه، پيام متني و ايميل هدف جرايم رايانه …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “موبايل يوروپ”، اين تحقيق که توسط دانشکده Trinity  دوبلين که روي ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۸ مدرسه  صورت گرفت ، نشان مي دهد دانش آموزان ۱۲ ساله از طرق مختلف شامل تماس هاي تلفن همراه، پيام متني و ايميل هدف جرايم رايانه اي قرار گرفته اند.
از ديگر نتايج قابل توجه اين تحقيق اين است که از ۸ دانش آموز پسر يک نفر در ماه هاي اخير مورد سوئ استفاده مجرمان رايانه اي قرار گرفته است.
در نتيجه دولت ايرلند به دليل عدم پاسخگويي مناسب به اين مشکل رو به رشد مورد انتقاد قرار گرفته است.
شرکت ايرلندي “آداپتيو موبايل” ارايه دهنده سرويس هاي پشتيباني مشترکان شرکتي و فردي تلفن همراه در مورد اين مشکل هشداري جدي به اپراتورهاي تلفن همراه و والدين داده است.
“لورکان بورک” مدير اجرايي”آداپتيو موبايل گفت: اين مشکلي است که گريبانگير ساير کشورها نيز شده است و تجربه من در ارتباط با ساير اپراتورهاي جهان نشان مي دهد که متاسفانه ايرلند يکي از چندين کشوري است که افزايش جرايم رايانه اي بخصوص از طريق تلفن همراه در آن رواج يافته است.
وي افزود: کودکان و نوجوانان سريعتر تکنولوژي تلفن همراه را مي پذيرند و اين افراد اولين گروه دريافت کننده مزايا و اثرات سوء  دسترسي به برنامه هاي موبايلي هستند.
بورک  اظهار داشت که از والدين مي خواهيم که خطرات واقعي موجود را بشناسند و آنها را تشويق مي کنيم که از نزديک با فرزندان و اپراتور تلفن همراه در ارتباط باشند تا تجربه موبايلي امن تري براي فرزندان خود مهيا کنند.
آداپتيو موبايل با اپراتورهاي تلفن همراه همکاري مي کند تا تجهيزات آنها را امن کرده و آنها را قادر مي سازد کنترل مناسبي بر شبکه خود داشته باشند تا مطمئن شوند نوجوانان و کودکان تجربه موبايلي امني دارند.
اين شرکت همچنين کنترل هاي مخصوص والدين را ارايه مي دهد که آنها را قادر مي سازد کاربردها، شماره هاي تلفن و سايتها را ببندند، و يا ظرفيت برخي از تکنولوژي ها را محدود سازند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا