ارزش دارايي مخابرات ايران، سرمايه گذاران خارجي را تحريک مي کند

“صادق گوينده ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به نقاط قوت و ضعف خصوصي سازي مخابرات در ايران ، اظهار داشت:به دليل جاذبه هاي سرمايه گذاري در مخابرات ايران ،مقامات نبايد سهام اين شرکت سودده را ارزان بفروشند.وي تصريح کرد:اپراتورهاي بزرگ مخابراتي از کشورهايي چون انگليس، روسيه، چين و فنلاند راغب …

“صادق گوينده ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به نقاط قوت و ضعف خصوصي سازي مخابرات در ايران ، اظهار داشت:به دليل جاذبه هاي سرمايه گذاري در مخابرات ايران ،مقامات نبايد سهام اين شرکت سودده را ارزان بفروشند.
وي تصريح کرد:اپراتورهاي بزرگ مخابراتي از کشورهايي چون انگليس، روسيه، چين و فنلاند راغب هستند که در مخابرات ايران سرمايه گذاري کنند.
گوينده دليل اين امر را اشباع اکثر کشورهاي دنيا در مخابرات ثابت و صوت عنوان کرد و گفت: از نظر اپراتورهاي بين المللي ، خدمات صوتي تلفن در ايران نيازمند توسعه است.
وي با تاکيد بر اينکه در ديگر کشورها ، درآمد زايي براي سرويس تلفن، وجود خارجي ندارد، افزود:در اين کشورها بيشتر دنبال سرويس ارزش افزوده هستند و در اينترنت هم به اشباع رسيده اند به همين دليل توسعه تلفن ثابت ، موبايل و اينترنت در ايران تجارت جذابي براي آن ها خواهد بود.
به گفته اين کارشناس ،شبکه مخابراتي کشور از لحاظ کيفيت عريان است و تنها تا حدودي توسعه کمي در اين بخش صورت گرفته است که شرکت هاي خارجي مي توانند از لحاظ کيفي نيز در اين شبکه تلاش کنند.
وي افزود:با وجودي که ۴۹ درصد سهام مخابرات مي تواند به خريداران خارجي تعلق گيرد و تنها ۲۰ درصد سهام در دست دولت باقي مي ماند، بيشترين سهام را شرکاي خارجي خواهند داشت که اين نيز از نقاط قوت خصوصي سازي در اين بخش محسوب مي شود.
مهندس گوينده گفت:دولت متعهد شده است که اجازه خروج سود سالانه هر نوع سرمايه گذاري خارجي را بدهد. 
وي ادامه داد: در تمام دنيا سهام داران خارجي با سهام بيش از ۲۵ درصد، مي توانند هر زمان که بخواهند سرمايه و بهره خود از سرمايه گذاري را از کشور خارج کنند.
گوينده با بيان اينکه سرمايهء سرمايه گذاران خارجي در کشور گارانتي مي شود يادآور شد:اين امر براي خريداران سهام مخابرات و سرمايه گذاران خارجي در اين بخش نيز صدق مي کند.
وي افزود:واگذاري بلوکي سهام شرکت مخابرات ايران باعث مي شود که شرکت هاي بزرگ خارجي به همراه کنسرسيوم هاي داخلي نسبت به خريد سهام اين شرکت تمايل بيشتري نشان دهند.
مديران سازمان خصوصي سازي پايان سال ۸۶ را براي ورود سهام مخابرات به بورس وعده داده بودند اما زمان قطعي اين واگذاري هنوز مشخص نيست.
طبق ابلاغيه بند ج” اصل ۴۴ قانون اساسي سهام ۳۲ شرکت مخابراتي بايد تا پايان سال جاري به بخش خصوصي واگذار شود
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا