استفاده نامطلوب از موبايل براي ۸۰ درصد کاربران عادي است

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلويل نيوز دموکرات”، عادات بد استفاده از دستگاه هاي همراه در جامعه بسيار گسترش يافته و درواقع به نوعي خرده فرهنگ تبديل شده است. اين تحقيق اسوشيتدپرس بصورت آنلاين  روي يکهزار و ۴۶۵ نفر از کاربران  شاغل صورت گرفته است. 18 درصد شرکت کنندگان در اين …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “بلويل نيوز دموکرات”، عادات بد استفاده از دستگاه هاي همراه در جامعه بسيار گسترش يافته و درواقع به نوعي خرده فرهنگ تبديل شده است.
اين تحقيق اسوشيتدپرس بصورت آنلاين  روي يکهزار و ۴۶۵ نفر از کاربران  شاغل صورت گرفته است.
 18 درصد شرکت کنندگان در اين تحقيق اعلام کردند که به خاطر رفتارهاي سهل انگارانه و استفاده نادرست از موبايل ( مانند بلند حرف زدن ، مکالمه با موبايل در فضاي عمومي و سربسته و… ) سرزنش شده اند.
 اما “تام ماسبچ” مدير ويراستاري Yahoo! HotJobs نظر ديگري دارد و نسبت به اين نتيجه خوشبين نيست. وي در اين باره گفت: بي تفاوتي نسبت به رفتار نامطلوب کاربران در استفاده از دستگاه هاي همراه موجب شده تا ديگران نيز نسبت به اين رفتارها برخورد عادي داشته باشند.
وي مي گويد که عادت ها و رفتار ناپسند در استفاده از تلفن  همراه در اجتماع همه گير شده است، مردم دچار عادت پاسخ فوري به ايميل و يا تماس ها شده اند، اما مي توانند اين ها را محدود کرده و فقط به ايميل هايي که کاملاً ضروري هستند، پاسخ دهند.
ما هر روز بيشتر و بيشتر اشتباهات رفتاري مي بينيم و بدترين عادت ها بلند صحبت کردن در اتوبوس ، قطار و يا برقراري تماس تلفني در زمان استحمام است.
وي افزود:  افرادي که در حال رفتن به مقصدي هستند و عجله دارند اغلب سعي مي کنند از پاسخ به تماس و يا مکالمه کامل خودداري کنند و اين رفتار از سوي تماس گيرنده بي ادبانه تلقي مي شود در حالي که مي توانند دليل آن را به طرف مقابل گفته و توضيح دهند که در جاي ثابت براي مثال پشت ميز خود در محل کار نيستند.
اين افراد بايد به همکار يا مشتري خود بگويند کجا هستند تا آن ها بدانند که چرا نمي توانند زياد صحبت کنند. 
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا