در دنياي موبايل ايراني ناممکن وجود ندارد

همزمان خبر ديگري از شرکت سايت شرينگ رسيد که حکايت از اجراي پايلوت نصب سايت‌هاي مشاع اپراتورهاي تلفن همراه، در سه نقطه تهران داشت و به موبايل ايراني اين اميدواري را مي داد که مشکل نصب آنتن هاي BTS به زودي برطرف مي شود.خبر ديگر موبايل ايراني در اولين روز هفته اين بود  که عدم …

همزمان خبر ديگري از شرکت سايت شرينگ رسيد که حکايت از اجراي پايلوت نصب سايت‌هاي مشاع اپراتورهاي تلفن همراه، در سه نقطه تهران داشت و به موبايل ايراني اين اميدواري را مي داد که مشکل نصب آنتن هاي BTS به زودي برطرف مي شود.
خبر ديگر موبايل ايراني در اولين روز هفته اين بود  که عدم تمايل  مخابرات به پرداخت سود ناشي از ودايع بيش از ۴۰ ميليون مشترک ايراني پس از خصوصي سازي خلاف مقررات است و ماده ۶۱۷ قانون مدني مخابرات مي گويد : اين شرکت اجازه کسب منفعت از ودايع مشترکان را ندارد .
با اين حال نه موبايل ايراني به اين اظهارات کارشناسي اهميت مي دهد و نه مخابرات ايران که از اساس صورت مساله وديعه ها را پاک کرده است.
حتي وقتي که يکي از روزنامه هاي صبح تهران ، در گزارشي، حکم صادر مي کند که موبايلتان را خاموش کنيد تا نسبت به گراني خدمات موبايل ايراني اعتراض کرده باشيد، هيچ موبايلي خاموش نمي شود و هيچ سيم کارتي هم نمي سوزد.
اما يک شنبه موبايل ايراني ، با يک خبر نه چندان عجيب شروع مي شود که از مسکوت ماندن دو طرح ارائه خدمات اپراتوري به خارج و يكسان سازي كدها حکايت مي کند و  براي چند صدمين بار متوالي ثابت مي کند که موبايل ايراني ، موبايل ايراني است!
آمادگي همراه اول جهت واگذاري ۱۰ ميليون شماره‌ جديد و نا ممکن شدن تماس با سيم‌كارت‌هاي اعتباري دولتي هم از ديگر خبرهاي موبايل ايراني در هفته گذشته بودند که با وجود تناقض شديد با يکديگر،  منتشر شدند و نشان دادند که در دنياي موبايل ايراني هيچ چيز ناممکني وجود ندارد.
وزير روز يک شنبه مي گويد : اپراتور اول تلفن همراه براي واگذاري ۱۰ ميليون شماره جديد تا پايان سال جاري آمادگي دارد و فرداي همان روز نشريات و خبرگزاري ها خبر مي دهند که ارتباط حدود ۱۰ ميليون مشترک همراه اول قطع شده است !
البته اين قبيل خبرها براي خودماني هاي موبايل ايراني چيز تازه اي نيستند و سيم کارت  هيچ کس هم از فرط تعجب نمي سوزد ، اما به نظر مي رسد خارجي هايي که اخبار موبايل ايراني را دنبال مي کنند از اين که اپراتور دولتي در عين حال که سيم کارتهايش قطع مي شود مي تواند سيم کارت جديد به مردم  بدهد ، حسابي “سورپرايز” خواهند شد .
خبر ديگر موبايل ايراني در هفته پيش اين بود  که زمان اجراي مصوبه كاهش و تغيير قيمت سيم‌كارت دايمي همراه اول ناظر به طي مراحل قانوني خصوصي‌سازي است . اين خبر  به اهالي جامعه موبايل ايراني نويد داد که حالا حالا ها  از کاهش نرخ تعرفه ها خبري نيست و همانطور که تعرفه ۲۲۲ ريالي پيامک انگليسي را هضم کرديد بايد اين را هم قبول کنيد.
“با تلاش هاي صورت گرفته ، ساز و کار چگونگي برگزاري مزايده اپراتور سوم تلفن همراه آماده و با هماهنگي مرکز تحقيقات مخابرات و سازمان تنظيم مقررات نهايي شد.”  اين هم يکي از خبرهاي خوب موبايل ايراني بود که به صورت کاملا اتفاقي با افتتاح دفتر اپراتور روسي مگافون در تهران مقارن شد .
مديران اين اپراتور گفته اند که قصد دارند ۳ ميليارد يورو به خانواده  موبايل ايراني تزريق کنند و  اين خبر به اندازه اي رييس سازمان خصوصي سازي را  هيجان زده کرد که پيش از برگزاري مزايده اپراتور سوم و تعيين برنده نهايي آن  به مديران مگافون تبريک گفت و باعث شد تا برخي خبرنگاران فکر کنند خبر مزايده را خورده اند ! …
اما وقتي عضو کميته مخابرات مجلس  اعلام کرد  که  وزير ارتباطات بايد   به دليل  افزايش  غير قانوني تعرفه پيامک لاتين ، به مجلس پاسخ دهد و مديرکل بازرسي و نظارت بر ارتباطات سازمان بازرسي کل کشور هم گفت :   تغيير تعرفه پيامک فارسي و انگليسي در سال ۸۶ مجرا و مسير قانوني خود را طبق برنامه چهارم طي نکرده است، رسانه هاي موبايل ايراني دست از سر رييس خصوصي سازي برداشتند و چشم به در خانه مثلثي مردم دوختند تا ببينند چه گلي بر سر موبايل ايراني خواهد زد؟ …
و اما مهمترين و فراگير ترين خبر موبايل ايراني در هفته آخر از ماه دوم سال ،خبر برگزاري مراسمي به مناسبت روز جهاني ارتباطات در وزارت ارتباطات بود که آقاي رييس جمهور هم در آن حضور داشت .
برگزاري اين مراسم و تاکيد مسئولان بر اهميت موضوع ارتباطات نشان مي داد که ارتباطات مهمتر از آن چيزي است که اهالي موبايل ايراني فکر مي کنند . به خصوص که توسعه ارتباطات با وا گذاري سيم کارت ۳۰۰ ميليارد تومان هم درآمد دارد و به قول قديمي ها: “هم فال و است هم تماشا !”
۱۵/۱۶/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا