اميد وودافون براي حضور قوي در آفريقا بر باد رفت

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تايمز آنلاين”،  50 درصد سهام تلکام در حال حاضر در اختيار وودافون و ۵۰ درصد ديگر در اختيار تلکام اپراتوربرتر آفريقا جنوبي است.  شرکت وودافون براي افزايش سهام ۵۰ درصدي خود در آفريقا جنوبي با تلکام ماه ها مذاکره کرده و اميدوار بود که با …

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تايمز آنلاين”،  50 درصد سهام تلکام در حال حاضر در اختيار وودافون و ۵۰ درصد ديگر در اختيار تلکام اپراتوربرتر آفريقا جنوبي است. 
شرکت وودافون براي افزايش سهام ۵۰ درصدي خود در آفريقا جنوبي با تلکام ماه ها مذاکره کرده و اميدوار بود که با خريد بقيه سهام تلکام از اين تجارت به عنوان پايه اي براي گسترش حضور خود در آفريقا استفاده کند.
تحليلگران ارزش سهام ۵۰ درصدي تلکام در ووداکام را ۳/۵ ميليارد پوند تخمين زده اند.
“تلکام” اعلام کرد: از آنجا که مذاکرات با وودافون در مورد سرمايه گذاري تلکام در اين شرکت بستگي به توافق با MTN آفريقا جنوبي داشت، سهامداران پيشنهاد دادند که مذاکرات را با وودافون و  MTN پايان دهيم.
توقف مذاکرات،شکست بزرگي براي وودافون بود که مدتها به خريد سهام ووداکام که در آفريقاي جنوبي، موزامبيک، لسوتو، تازانيا، و جمهوري دموکرات کونگو فعاليت دارد، چشم دوخته بود.
“آرون سارين” مدير اجرايي وودافون به تازگي گفته بود: آفريقا جنوبي سکوي پرش ما براي  حضور در ساير نقاط آفريقا است. 
آمار Portio موسسه تحقيقاتي بخش مخابرات نشان مي دهد که فقط ۱۴ درصد از ۹۰۰ ميليون نفر جمعيت اين قاره تلفن همراه دارند و انتظار مي رود که اين تعداد تا پايان ۲۰۱۱ ميلادي به ۳۷۸ ميليون نفر برسد.
طبق اين گزارش رقابت در بسياري کشورهاي آفريقايي هنوز محدود بوده و ۶۰ درصد کشورها فقط يک يا دو اپراتور دارند.
رشد وودافون در مرکز فعاليت هاي آن در بازارهاي اروپاي غربي کاهش يافته است و اين شرکت  به طور گسترده به سمت بازارهاي رو به رشد که در آن اکثر کاربران تلفن ثابت را فداي تلفن همراه مي کنند، روي آورد.
وودافون به تازگي  قرارداد خريد سهام “تلسيم” ترکيه به ارزش ۴/۲ ميليارد پوند و”هاچيسون ازار” چهارمين اپراتور بزرگ هند به ارزش ۱/۱۱ ميليارد دلاربسته است.
وودافون همچنين به قراردادهاي ديگري در بازارهاي آسيا و اروپاي شرقي چشم دوخته است و بهتازگي  دفتري در “هانوي” باز کرده است تا پروژه هاي خصوصي سازي تلفن همراه ويتنام را دنبال کند.
۱۱۳/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا