بهره‌برداري از ۴۸۱۴ طرح مخابراتي در هفته ارتباطات

 به گزارش موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ۹۲۴ مرکز سوئيچ و ۱۷۹ پروژه تلفن همراه از جمله پروژه‌هايي است که همزمان با هفته ارتباطات، به بهره‌برداري خواهد رسيد. از ديگر پروژه‌هايي که در اين هفته افتتاح خواهد شد مي‌توان به ۸۴۵ دفتر ICTروستايي، ۵۲۳ دفتر مخابرات روستايي و ۹۲۵ …

 به گزارش موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ۹۲۴ مرکز سوئيچ و ۱۷۹ پروژه تلفن همراه از جمله پروژه‌هايي است که همزمان با هفته ارتباطات، به بهره‌برداري خواهد رسيد.
از ديگر پروژه‌هايي که در اين هفته افتتاح خواهد شد مي‌توان به ۸۴۵ دفتر ICTروستايي، ۵۲۳ دفتر مخابرات روستايي و ۹۲۵ سايت تلفن همراه(BTS)اشاره کرد.
آذربايجان شرقي، کرمان و خراسان رضوي به ترتيب با ۷۰۶، ۶۸۰و ۴۸۴ پروژه، رتبه‌هاي اول تا سوم را از نظر تعداد پروژه‌هاي افتتاحي به خود اختصاص داده‌اند.
همچنين استان‌هاي کرمان، خراسان رضوي و مازندران نيز به ترتيب داراي بيشترين ميزان سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي افتتاحي هفته ارتباطات هستند.
بر اساس اين گزارش، با توجه به سياست‌هاي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات مبني بر فراهم آوردن شرايط مناسب براي دسترسي همگان به اطلاعات و فنآوري‌هاي نوين، بيشترين حجم افتتاح‌هاي هفته ارتباطات مربوط به پروژه‌هاي مخابراتي در روستاها است.
گفتني است در حال حاضر، بيش از ۲۳ ميليون و ۹۵۷ هزار خط تلفن ثابت در کشور داير شده که به واسطه آن، ضريب نفوذ اين نوع از تلفن به ۴۶/۳۳ درصد رسيده که به دليل واگذاري به‌روز و نبود متقاضي،‌توسعه اين فنآوري با کندي صورت مي‌گيرد.
از سوي ديگر و با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط بخش دولتي و خصوصي، ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور به حدود ۵۰ درصد و تعداد مشترکان اين نوع از تلفن نيز به حدود ۳۵ ميليون رسيده است.
۵۲ هزار و ۷۹۲ روستا از مجموع ۵۳ هزار روستاي کشور نيز از نعمت فنآوري ارتباطي بهره‌مند شده‌اند که در پنج هزار و ۶۷۲ مورد از اين روستاها، دفاتر ICT روستايي تأسيس شده  و خدمات مخابرات، پست و پست بانک را به روستائيان ارايه مي‌کنند.
اين گزارش حاکي است، در حال حاضر، پهناي باند بين المللي کشور به ۱۰ هزار و ۸۷۰ مگابيت بر ثانيه رسيده و تعداد پورت‌هاي داير شده نيز به ۳۶ هزار و ۸۰۶ عدد افزايش يافته که به واسطه اين موارد، ضريب نفوذ اينترنت در کشور به ۵/۲۷ درصد رسيده است.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا