فناوري اطلاعات، زمان و فاصله را براي جوانان کوتاه مي‌کند

 به گزارش  موبنا به نقل ازروابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر محمد سليماني در مراسم افتتاح پروژه تجهيز ۴۰۰ آزمايشگاه رايانه‌اي نمونه در سطح کشور، ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: دسترسي به اطلاعات، موجب شکل‌گيري خلاقيت در جوانان با استعداد کشور شده و اين امر مي‌تواند در جهت رشد و تعالي کشور …

 به گزارش  موبنا به نقل ازروابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر محمد سليماني در مراسم افتتاح پروژه تجهيز ۴۰۰ آزمايشگاه رايانه‌اي نمونه در سطح کشور، ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت: دسترسي به اطلاعات، موجب شکل‌گيري خلاقيت در جوانان با استعداد کشور شده و اين امر مي‌تواند در جهت رشد و تعالي کشور بکار گرفته شود.
وي با بيان اين مطلب که دسترسي به اطلاعات، در تمامي ابعاد، يک ضرورت و نياز است، افزود: با فراهم آوردن امکان دسترسي براي دانش آموزان، مي‌توانيم آن‌ها را به دريايي از تجربه‌ها متصل کنيم و همين امر موجب شکوفايي استعدادهاي موجود، خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، خاطر نشان کرد: گسترش فرصت‌هاي نوين به وجود آمده در حوزه‌هاي مختلف از جمله، علم، فرهنگ، اقتصاد، خدمات و تجارت از طريق دسترسي به اطلاعات ممکن مي شود.
وي ضمن اشاره به اين موضوع که زيرساخت‌هاي ارتباطي مطلوبي در کشور فراهم شده است، گفت: تجربه‌هاي بسيار بزرگي از قبيل کارت هوشمند سوخت و برگزاري انتخابات رايانه‌اي، با استفاده از همين زيرساخت‌ها، محقق شده است.
 سليماني ادامه داد: فناوري اطلاعات و ارتباطات مي‌تواند اقتصاد، آموزش و فرهنگ را متحول کند و بايد از امکانات به وجود آمده استفاده شود.
وي تأکيد کرد: طي چند سال گذشته، تراکنش‌هاي شبکه بانکي، رشد قابل توجهي داشته و جابجايي ۲۰۰ ميليارد تومان وجه ثبت نام تلفن همراه به صورت الکترونيکي، تنها بخشي از اين دستاوردها است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، با بيان اين مطلب که ICT از همه زوايا، تأثير بسيار زيادي داشته است، اظهار داشت: بايد از اين ابزار براي توانمند کردن فرزندان خود، به خوبي استفاده کنيم. وي افزود: وزارت آموزش، پرورش نيز بايد دست به کار شده و منتظر برقراري اتصال مدارس توسط ديگر بخش‌ها نباشد چراکه به اين واسطه مي‌توانيم از ۱۴ ميليون دانش آموز، براي توليد علم و محتوا استفاده کنيم.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا