صنعت تلفن همراه در قاره سياه

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده است  با وجود افزايش نرخ رشد ساليانه  تعداد کاربران در اين قاره ، ولي آماره ها نشان مي دهد که تعداد کاربران جديدي که در طول سال ۲۰۰۷ ميلادي به اپراتورهاي منطقه اضافه شده اند تنها ۶۵ميليون نفر بوده است.ITU آورده است ، در …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،در اين گزارش آمده است  با وجود افزايش نرخ رشد ساليانه  تعداد کاربران در اين قاره ، ولي آماره ها نشان مي دهد که تعداد کاربران جديدي که در طول سال ۲۰۰۷ ميلادي به اپراتورهاي منطقه اضافه شده اند تنها ۶۵ميليون نفر بوده است.
ITU آورده است ، در ابتداي سال ۲۰۰۸ تعداد کل کاربران آفريقا تنها کمي بيش از ۲۵۰ميليون نفر اعلام شد در حاليکه آمارها نشان مي دهد ضريب نفوذ تلفن همراه جهان که در ابتداي قرن، يک به ۵۰ بوده هم اکنون به يک به سه رسيده که بيانگر رشدي قابل توجه است.
با وجود تراکم عادلانه تعداد کاربران در اکثر قاره ها درسال ۲۰۰۰، حدود نيمي از تعداد کاربران تلفن همراه آفريقا در اين سال متعلق به آفريقاي جنوبي بوده است.
اين گزارش در ادامه تصريح مي کند که در سال ۲۰۰۷ ، آفريقاي جنوبي ۱۵درصد تعداد کل کاربران قاره سياه  را دارا بود و ۸۵درصد باقي ماند ه متعلق به ديگر کشورها بوده است.
اتحاديه بين المللي ارتباطات در گزارش خود قيمت هاي بالا واستفاده کم از تلفن همراه  را از جمله دلايل عقب ماندگي بازار اين منطقه عنوان کرد واعلام داشت  که بازار ارتباطات اين قاره براي رشد و توسعه نياز به سرمايه گذاري هاي کلان دارد.
 ITUدر بخش ديگري از گزارش خود به بررسي سرويس هاي تلفن همراه در آفريقا پرداخته است و اعلام کرد، با وجود پيشرفت زياد و قابل توجه سرويس هاي ارزش افزوده ازجمله دسترسي هاي اينترنتي ، تنها ۵۰ ميليون کاربر سرويس هاي اينترنتي درسال ۲۰۰۷ در آفريقا وجود داشته است، که اين رقم يک بيستم کل کاربران دنيا است.
در اين گزارش آمده است،  بيش از نيمي از کاربران سرويس هاي اينترنتي اين قاره در شمال و کشورآفريقاي جنوبي قرار دارند.
اين اتحاديه اعلام کرد که به دليل کمبود پهن باند اينترنت بين المللي و کمبود سرويس هاي IXPsو هزينه هنگفت آنها، تنها سه درصد از جمعيت  منطقه بياباني واقع در جنوب “صحرا” آفريقا به سرويس ها ي انلاين دسترسي دارند.
در اين گزارش از افريقا به عنوان فقير ترين منطقه در جهان نام برده شد که هزينه سرويس هاي اينترنتي اين قاره ۷۰ درصد ميانگين  درامد سرانه کشورهاي منطقه  مي باشد.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا