حضور بیش از ۷۲۰ آلمانی در داعش

داده‌های به دست آمده از دفتر فدرال حفاظت قانون اساسی آلمان که در روزنامه اشپیگل منتشر شد، بیان گر این مساله است که بیش از ۷۲۰ شبه نظامی آلمانی که اکثرا زیر ۳۰ سال هستند به داعش پیوسته‌اند که یک پنجم آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. هانس جورج ماسن، مقام مسئول دولت فدرال آلمان گفت: …

داده‌های به دست آمده از دفتر فدرال حفاظت قانون اساسی آلمان که در روزنامه اشپیگل منتشر شد، بیان گر این مساله است که بیش از ۷۲۰ شبه نظامی آلمانی که اکثرا زیر ۳۰ سال هستند به داعش پیوسته‌اند که یک پنجم آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

هانس جورج ماسن، مقام مسئول دولت فدرال آلمان گفت: در تابستان سال جاری میلادی، داعش هنوز به طرز خطرناکی از فاصله‌ای دور به ترغیب جوانان آلمانی برای پیوستن به این گروه شبه نظامی مبادرت می‌ورزد. من بر این مساله تاکید دارم جوانان آلمانی که به داعش می‌پیوندند، نمی‌دانند که این گروه آن‌ها را برای انجام حملات انتحاری به خدمت می‌گیرد.

بنابر گزارش اشپیگل، یک سوم این شبه نظامیان پیوسته به داعش درعراق و سوریه به کشور بازگشته‌اند حدود ۱۰۰ شبه نظامی آلمانی در جریان درگیری‌ها در منطقه کشته شدند که دو برابر سال گذشته میلادی است.

در گزارش دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، ۲۵ سازمان شبه نظامی در کشور در پایان ۲۰۱۴ فعال بوده و تعداد بالقوه شبه نظامیان در آلمان ۴۴ هزار تن تخمین زده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا