يکي از بزرگترين اپراتورهاي روسيه فعاليت در ايران را آغاز مي کند

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري  اطلاعات “احمد پورنگ نيا”، مدير کل دفتر امور بين الملل اظهار داشت:  برغم تصويب سه قطعنامه عليه ايران، اپراتورهاي بزرگ دنيا، تمايل خود را براي حضور در بازار ارتباطات ايران اعلام کرده‌اند. وي افزود: “مگافون” (Megafon) که يکي از بزرگترين اپراتورهاي تلفن …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري  اطلاعات “احمد پورنگ نيا”، مدير کل دفتر امور بين الملل اظهار داشت:  برغم تصويب سه قطعنامه عليه ايران، اپراتورهاي بزرگ دنيا، تمايل خود را براي حضور در بازار ارتباطات ايران اعلام کرده‌اند.
وي افزود: “مگافون” (Megafon) که يکي از بزرگترين اپراتورهاي تلفن همراه در روسيه بوده و در چند کشور دنيا نيز کار اپراتوري  انجام مي‌دهد، يکي از اين شرکت‌ها است.
وي خاطر نشان کرد: مديران اين شرکت، پس از ملاقات با برخي از مسوولان مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و بررسي بازار ارتباطات ايران، اعلام کرده‌اند که تصميم دارند، علاوه بر شرکت در مزايده اپراتور سوم، در ديگر حوزه‌هاي ارتباطي ايران نيز فعاليت کنند.
مدير کل امور بين الملل وزارت ارتباطات تصريح کرد: بر همين اساس، دفتر اين شرکت در تهران تأسيس شده و به طور رسمي از هفته آينده، فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر اين شرکت به منظور حضور فعال در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه، مذاکراتي را با چند شرکت داخلي آغاز کرده است.
اين مقام مسوول، همچنين در خصوص سرمايه‌گذاري خارجي در حوزه ICT ، گفت: در حال حاضر، بسياري از شرکت‌هاي موفق جهان، خواهان حضور در عرصه مخابرات ايران هستند.
وي تأکيد کرد: مزايده اپراتور سوم، يکي از زمينه‌هايي است که شرکتهايي از کشورهاي اروپايي، عربي، چيني و روسي تمايل خود را براي حضور در آن اعلام کرده‌اند.
پورنگ نيا با بيان اين مطالب که تحريم اقتصادي اعمال شده روي ايران نمي‌تواند تأثيرات منفي بر پيشرفت‌هاي مخابراتي کشور داشته باشد، گفت: تمام متقاضيان  حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه در ايران ، از شرکت‌هاي قدر در عرصه مخابرات  جهان هستند.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا