۶۶درصد کاربران بريتانيايي قرباني پيام هاي کلاهبرداري مي شوند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پريسايز آنمارکتينگ”، اين آمار براي کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله به ۷۵ درصد نيز افزايش پيدا کرده است. اين تحقيق که توسط شرکت ” “Cloudmarkانجام شده است نشان مي دهد که بيشتر کاربران جوان در برابر پيام هاي کلاهبرداري که دريافت مي کنند مقاومت …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “پريسايز آنمارکتينگ”، اين آمار براي کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله به ۷۵ درصد نيز افزايش پيدا کرده است.
اين تحقيق که توسط شرکت ” “Cloudmarkانجام شده است نشان مي دهد که بيشتر کاربران جوان در برابر پيام هاي کلاهبرداري که دريافت مي کنند مقاومت نکرده به سرعت گول مي خورند و ريسک مي کنند.
۳۰ درصد کاربران، اپراتورها را مسوول پيام هاي کلاهبرداري مي دانند و ۴۴ درصد آنها شبکه تلفن همراه  خود را به خاطر پيام هاي کلاهبرداري تغيير مي دهند.
۶۵ درصد کاربران نيز با دريافت يک يا چند پيام کلاهبرداري در ماه تصميم به تغيير اپراتور خود مي گيرند.
در اين تحقيق علت کلاهبرداري هاي تلفن همراه نيز بررسي شده و نتايج حاکي از آن است که بيشتر اين پيام هاي کلاهبرداري به منظور دريافت اطلاعات شخصي کاربر و يا سرکيسه کردن کاربر ارسال مي شود.
۱۰درصد کساني که خود را به عنوان  قربانيان پيام هاي کوتاه کلاهبرداري معرفي کرده اند اعلام داشتند که اين پيام ها براي دريافت اطلاعات محرمانه آنها ارسال شده بود.
۳۸ درصد پيام هاي کلاهبرداري نيز به سايت ديگري لينک شده و ۴۵ درصد کاربران را به پرداخت پول به يک شماره حساب خاص ترغيب کرده اند.
به گفته مقامات کنترل کننده بازار تلفن همراه، پيام هاي کلاهبرداري اعتبار صنعت تلفن همراه را زير سوال مي برد.
شمار کاربران بريتانيا ۷۷ميليون و ۳۳۵ هزار نفرو ضريب نفوذ تلفن همراه  آن ۶/۱۲۷ درصد است.
۱۱ اپراتور در اين کشور فعال هستند و مهمترين آنها  O2 با ۹/۱۷ ميليون کاربر است.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا