ايران، پيشتاز برگزاري دوره‌هاي آموزشي ITU در منطقه خاورميانه است

به گزارش موبنا غلامعلي حسني صدر اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه‌اي که سال گذشته ميان وزارت ارتباطات و اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) به امضا رسيد، ايران به عنوان مرکز آموزشي منطقه‌اي مديريت طيف اين اتحاديه انتخاب شد.وي افزود: علاوه بر ايران، کشورهاي مالزي، پاکستان، تايلند و کره جنوبي نيز طي تفاهم‌نامه‌هاي جداگانه‌اي به عنوان …

به گزارش موبنا غلامعلي حسني صدر اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه‌اي که سال گذشته ميان وزارت ارتباطات و اتحاديه جهاني مخابرات (ITU) به امضا رسيد، ايران به عنوان مرکز آموزشي منطقه‌اي مديريت طيف اين اتحاديه انتخاب شد.
وي افزود: علاوه بر ايران، کشورهاي مالزي، پاکستان، تايلند و کره جنوبي نيز طي تفاهم‌نامه‌هاي جداگانه‌اي به عنوان ديگر مراکز ITU در حوزه‌هاي مختلف انتخاب شدند.
دکتر حسني صدر خاطر نشان کرد:ايران به عنوان پيشتاز در برگزاري دوره‌هاي آموزشي تدوين شده با اتحاديه جهاني مخابرات، تاکنون دو دوره آموزشي در سال ۲۰۰۸، برگزار کرده است.
سرپرست دانشکده پست و مخابرات که در مراسم افتتاحيه دوره ” استفاده بهينه طيف در شبکه‌هاي سلولي”سخن مي گفت ادامه داد: بر اساس برنامه، مقرر شده است طي سال جاري ميلادي، چهار دوره آموزشي برگزار شود.
وي تصريح کرد:در اين دوره آموزشي که نخستين دوره حضوري سال ۲۰۰۸ محسوب مي‌شود، ۳۰ دانش‌پذير از ۱۱ کشور جهان حضور دارند.
به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات وي با اشاره به ديگر تفاهم نامه‌هايي که ميان مخابرات و شرکت‌هاي ZTE و هوواي به امضاء رسيده است گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌اي ميان شرکت مخابرات ايران و شرکت ZTE به امضاء رسيد که بر اساس آن، دو دوره آموزشي در حوزه تلفن همراه برگزار شد.
دکتر حسني صدر افزود: در حال حاضر، تجهيزات آزمايشگاهي شرکت ZTE وارد ايران شده است تا از ايران به عنوان پايگاه آموزشي مشترک مخابرات و شرکت ZTE استفاده شود.
سرپرست دانشکده پست و مخابرات، اظهار داشت: هفته گذشته نيز تفاهم نامه‌اي با شرکت هوواي چين به منظور برگزاري دوره آموزشي مشترک به امضاء رسيد.
وي خاطر نشان کرد: بر اساس اين تفاهم‌نامه، تجهيزات آزمايشگاهي اين شرکت نيز طي چهار ماه آينده به منظور ارايه آموزش‌هاي ضمن خدمت و تخصصي در حوزه ICT براي شرکت‌هاي منطقه آسيا و اقيانوسيه وارد کشور خواهد شد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا