براي استفاده مطلوب از تلفن همراه در مدارس بايدفرهنگ سازي شود

مهندس احمد ابراهيمي    در گفت و گو با خبرنگارموبنا  در پاسخ به اين پرسش که   نحوه برخورد با دانش اموزاني که از تلفن همراه در مدارس  استفاده  مي کنند بايد چگونه  باشد ،گفت: با توجه به عمومي بودن  تکنولوژي  موبايل  و وسعت استفاده از آن براي ايجاد فرهنگ مناسب  استفاده از اين  تکنولوژي نمي توان …

مهندس احمد ابراهيمي    در گفت و گو با خبرنگارموبنا  در پاسخ به اين پرسش که   نحوه برخورد با دانش اموزاني که از تلفن همراه در مدارس  استفاده  مي کنند بايد چگونه  باشد ،گفت: با توجه به عمومي بودن  تکنولوژي  موبايل  و وسعت استفاده از آن براي ايجاد فرهنگ مناسب  استفاده از اين  تکنولوژي نمي توان به  انتظار  درمانهاي مقطعي  نشست.
وي با اشاره  به   نقش مهم  مسئولان  ، کارشناسان مرتبط وخانواده  خاطر نشان کرد: البته  بررسي اين موضوع  در خانواده  راحت تر و به نسبت  در جامعه سخت تر خواهد بود ،چرا که   معمولا  در کشورهاي جهان  سوم بستر سازي  ورود  تکنولوژي  خيلي کمرنگ تر است با طبع مشکلات بيشتري به دنبال  خواهد  داشت.
ابراهيمي اظهار داشت:مسئولان  در اين مواقع   با درمانهاي زودگذر و   تصويب  قانون هاي مرتبط ،  عدم استفاده  از آن  را در مکان هاي خاص   تحت  کنتزل  قرار  مي دهند.
مهندس ابراهيمي افزود: استفاده کودکان  و نوجوانان  از موبايل در مدرسه  از يک طرف  مزاياي کنترل  فرزندان  را در بين  راه مدرسه  وکاهش  فشارهاي استرس خانواده ها را با خود دارد  و از سوي ديگري  با توجه به شرايط  سني  کودکان  موجب شيطنت  ها در محيط مدرسه مي شود  که عملا ممکن است به اختلال  کلي در روند آموزش منجر شود .
اين کارشناس  تصريح کرد: دانش آموزان  در زمان حاضر  کنجکاوند  زيرا در عصر فناوري به دنيا آمده اند  در نتيجه بايد فرهنگ خوب و بد را تجربه کنند  و بايد به انها اجازه  داده شود  تا خودشان  براي انتخاب  از شعور  خود کمک بگيرند.
وي خاطرنشان کرد:  دانش اموزان  بايد به سمتي هدايت شوند که به جاي استفاده  از اين فناوري  در گوشه  وکنار مدرسه  و رد وبدل  اطلاعات مخرب  دهني و رواني  که   باعث رواج  رفتارهاي ضد اخلاقي  مي شود  گوشي ها ي خود را در مدرسه  روشن کنند  و در صدد  ياد گرفتن و انتقال  اين  فناوري به يکديگر باشند.
۱۱۷/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا