چاينا موبايل به بازار کشورهاي در حال توسعه چشم دوخته است

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،مدير عامل چاينا موبايل گفت:اين کار باعث مي شود که ما از پرداخت هزينه هاي هنگفت براي به دست آوردن کمترين سهام در اين کشورها که شرکت هاي ارتباطي بسياري چشم به آن دارند، جلوگيري کرده و سهم خود را با سرمايه گذاري اندک در اين بازار ها …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،مدير عامل چاينا موبايل گفت:اين کار باعث مي شود که ما از پرداخت هزينه هاي هنگفت براي به دست آوردن کمترين سهام در اين کشورها که شرکت هاي ارتباطي بسياري چشم به آن دارند، جلوگيري کرده و سهم خود را با سرمايه گذاري اندک در اين بازار ها افزايش دهيم.
“ونگ”تصريح کرد ،چاينا موبايل قصد دارد با اين کار علاوه بر افزايش قلمروخود کنترل بر سهام نمايندگي هاي خارجي خود را نيز افزايش دهد.
وي افرود:اين اپراتور سال گذشته توانست در ادامه روند گسترش خود بر اين بازار ها ۱۰۰درصد سهام اپراتور پاکتل پاکستان را به ارزش ۴۶۰ميليون دلار خريداري کند.
اين اپراتور نام اپراتور پاکتل  را بعد از خريد به CMPakتغيير داد.
ونگ معتقد است که بازار کشورهاي در حال توسعه پتانسيل بالايي براي رشد دارد.
 تعداد کاربران تلفن همراه در چين تا پايان ماه اگوست ۲۰۰۷ميلادي حدود ۵۱۵ميليون نفرو ضريب نفوذ تلفن همراه ۳۹.۱درصد اعلام شده است.
در اين کشور دو اپراتور ارتباطي فعاليت مي کنند که اپراتور چاينا موبايل با ۳۴۹ ميليون ۶۶هزار نفررتبه اول را به خود اختصاص داده است.
چين با  9ميليون و۵۷۲هزارو۹۰۰کيلومتر مربع مساحت وبيش ازيک ميليارد و ۲۹۸ميليون و۸۴۸هزارنفر جمعيت در شرق آسيا واقع شده و  پايتخت آن پکن مي است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا