وضعيت استفاده از موبايل در هواپيما در کشور هاي مختلف

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” اتحاديه اروپا روز گذشته بطوررسمي ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در هواپيما و فرودگاه ها را لغو کرده است و کاربران مي توانند به تماس ها پاسخ دهند و پيام کوتاه و ايميل ارسال کنند.  اين درحالي است که هنوز کاربران آمريکاي شمالي ، آسيا و کناادا هنوز مجوز …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” اتحاديه اروپا روز گذشته بطوررسمي ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در هواپيما و فرودگاه ها را لغو کرده است و کاربران مي توانند به تماس ها پاسخ دهند و پيام کوتاه و ايميل ارسال کنند. 
اين درحالي است که هنوز کاربران آمريکاي شمالي ، آسيا و کناادا هنوز مجوز استفاده از تلفن همراه را در فرودگاه ها کسب نکرده اند.
مشکل استفاده از تلفن همراه در فرودگاه ها، در کانادا نيز مشابه آمريکا است و دولت اين کشور بر اين باور است که استفاده از تلفن همراه در هواپيماها خطرات امنيتي به دنبال دارد و ممکن است تجهيزات ناوبري را دچار اختلال کند.
اين قانون در آمريکاي شمالي به قدري سختگيرانه است که مسافران حتي پس از فرود هواپيما نيز اجازه پاسخگويي به تماس را ندارند.
از طرف ديگر در تايلند محدوديت هاي استفاده از تلفن همراه در فرودگاه ها کاهش مي يابد.
محققان اين کشور طي مطالعات انجام شده به اين نتيجه رسيده اند که سيگنال هاي تلفن همراه تاثيري بر سيستم ناوبري هواپيما ندارد.
متخصصان صنعتي در اين کشور اعلام کرده اند که هواپيماهاي امروزي خصوصا هواپيماهاي ساخت Airbus و Boeing داراي پوشش محافظي است که تاثيرات ناشي از سيگنال هاي تلفن همراه را از بين مي برد.
با توسعه شتابناک فناوريهاي نوين چنين به نظر مي رسد که همه کشورها مانند اتحاديه اروپا در آينده اي نزديک ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در فرودگاه را لغو کنند. 
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا