گوگل از استاندارد EPUB برای کتاب الکترونیکی بهره می برد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از تی جی دیلی، این شرکت اعلام کرده که استاندارد EPUB به وسیله تعداد زیادی از کاربردها پشتیبانی می شود. همچنین دانلود کتاب هایی با دامین عمومی از Google Books به کاربران اجازه می دهد که روی دستگاه هایی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند کتاب …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از تی جی دیلی، این شرکت اعلام کرده که استاندارد EPUB به وسیله تعداد زیادی از کاربردها پشتیبانی می شود. همچنین دانلود کتاب هایی با دامین عمومی از Google Books به کاربران اجازه می دهد که روی دستگاه هایی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند کتاب بخوانند.
کیندل آمازون از EPUB پشتیبانی نمی کند و گوگل اعلام کرده که این استاندارد برای پشتیبانی از استاندارد کد باز که اجازه می دهد کاربران به میلیون ها کتاب دیجیتالی بر روی بیشتر دستگاه ها و بیشتر کاربردها دسترسی داشته باشند، کمک می کند.
دلیل دیگری برای پشتیبانی از EPUB توسط گوگل این است که دستگاه های کوچک تری همچون تلفن های همراه، نت بوک ها و کتابخوان های الکترونیکی که دارای صفحه نمایش کوچکتری هستند و از نسخه های PDF پیشتیبانی نمی کنند بتوانند از این کتاب های دیجیتالی بهره ببرند.
با این حال گوگل اعلام کرده که به کتاب های دیجیتالی در استاندارد PDF ادامه خواهد داد.
۱۳۵/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا