استراليايي ها تصاوير ترافيک را روي گوشي تلفن همراه مي بينند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت نيوز دات کام، محققان استراليايي در حال بررسي و آزمايش نوعي از فناوري هستند که بر اساس آن  رانندگان از اين امکان برخوردارند که روي صفحه نمايش کوچک تلفن همراه  همچون تلويزيون هاي مدار بسته نقاط شلوغ ترافيک را ببينند.بر اساس اين گزارش ، در  …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت نيوز دات کام، محققان استراليايي در حال بررسي و آزمايش نوعي از فناوري هستند که بر اساس آن  رانندگان از اين امکان برخوردارند که روي صفحه نمايش کوچک تلفن همراه  همچون تلويزيون هاي مدار بسته نقاط شلوغ ترافيک را ببينند.
بر اساس اين گزارش ، در  انگلستان نيز چنين سيستمي مورد استفاده قرار گرفته است به اين شکل که بيش از ۸۰۰ دوربين در مسيرهاي اصلي و جاده هاي انگلستان کار گذاشته شده اند که اخبار ترافيک و تصاوير آن را به مراکز اين کشور مخابره مي کنند.
اين اطلاعات مستقيما روي دستگاه هاي تلفن همراه منعکس مي شود که به کاربران امکان مي دهد مکان هاي پرترافيک را پيش از شروع حرکت ببينند.
رانندگان حتي مي توانند در قسمت هاي خاص زوم کنند و روي دکمه CCTV براي ديدن تصاوير زنده ترافيک کليک کنند.
اين فناوري براي سيستم ناوبري براي نشان دادن سرعت ، وضعيت  وموقعيت خودروها در خيابان ها نيز کاربرد دارد.
 همچنين اين امکان را براي رانندگان فراهم مي کند که در جاهايي که لازم است به آنها هشدار داده مي شود که سرعت خود را کم يا زياد کنند؛ مثلا به رانندگان هشدار مي دهد که بايد در اين منطقه سرعت آنها ۶۰ کيلومتر بر ساعت باشد.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا