آيين نامه تصويب شده MMS هنوز به رگولاتوري ارجاع داده نشده است

يک مقام آگاه در سازمان تنظيم مقررات در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت : اگرچه آيين نامه MMS بيش از سه هفته است که به تصويب کميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد اما براي طي مراحل بعدي هنوز در دستور کار رگولاتوري قرار نگرفته است.اين در حالي است که طبق ابلاغيه …

يک مقام آگاه در سازمان تنظيم مقررات در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت : اگرچه آيين نامه MMS بيش از سه هفته است که به تصويب کميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد اما براي طي مراحل بعدي هنوز در دستور کار رگولاتوري قرار نگرفته است.
اين در حالي است که طبق ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ارائه سرويس MMS       ( ارسال صوت و تصوير توسط تلفن همراه ) از فروردين ماه سال آينده با رعايت شرايط ، مجاز خواهد بود.
گفتني است اين آيين نامه قبلا در مراجع ذي ربط تدوين شده بود و پس از اعلام نظر از سوي سازمان هاي دست اندرکار اين حوزه، در کميسيون تخصصي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد.
اين آيين نامه پس از ابلاغ، به عنوان پيوست فرهنگي، به پروانه اپراتور سوم ضميمه     مي شود و در آن شرايط و ضوابط حاکم بر ارائه اين سرويس، تبيين شده است.
ممنوعيت استفاده از سرويس MMS اپراتورهاي تلفن همراه که از اواسط بهار امسال توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با انتشار ابلاغيه اي اعلام شد منوط به تدوين آيين نامه استفاده مدون ظرف مدت ۳ ماه از سوي رگولاتوري بود.
طبق ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درخواست وزارت ارتباطات مقرر شد تا اين وزارتخانه به منظور جلوگيري از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و کارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبکه‌هاي اطلاع‌رساني را به شرکت‌هاي طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرويس MMS ايجاد و فعال شود.
از اين رو برخي تحليلگران بر اين باورند که يکي از انگيزه هاي مهم وزارت ارتباطات براي ارائه پيشنهاد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، فراهم کردن فرصت کافي براي اپراتور اول بود تا بدون هيچ شتابي زمينه هاي ارائه خدمات GPRS و MMS از طريق شبکه خود را آماده کند.
آن ها مي گويند که آيين نامه MMS که قرار بود حدود ۶ماه پيش از اين نهايي و ابلاغ شود ، درست زماني به نتيجه مي رسد که اپراتور اول تلفن همراه امکان ارائه عمومي اين سرويس را پيدا کند و بتواند باز هم سهم بيشتري از اين بازار پر درآمد را به همراه اپراتور دوم به دست آورد.
با استفاده از سرويس MMS امکان ارسال متن صوت و تصوير از طريق شبکه تلفن همراه فراهم خواهد شد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا