خسارت‌های بازسازی بیش از زلزله به مخابرات وارد شد!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اواخر هفته‌ی گذشته «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام پس از افتتاح طرح آب‌رسانی به روستای «گنداب» و کلنگ‌زنی فاز دوم این طرح که آب‌رسانی به روستای «انجیره» است از ساختمان مخابرات شهرستان آبدانان که براثر زلزله پارسال کاملاً تخریب شد، بازدید کرد. مروارید در این بازدید گفت: پیگیر …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اواخر هفته‌ی گذشته «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام پس از افتتاح طرح آب‌رسانی به روستای «گنداب» و کلنگ‌زنی فاز دوم این طرح که آب‌رسانی به روستای «انجیره» است از ساختمان مخابرات شهرستان آبدانان که براثر زلزله پارسال کاملاً تخریب شد، بازدید کرد.

مروارید در این بازدید گفت: پیگیر ساخت‌وساز ساختمان مخابرات آبدانان از طریق رئیس مخابرات ایران هستم.

«عباس نوری» مسئول شرکت مخابرات آبدانان دراین‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: در سال ۹۳، وقوع زلزله در مردادماه پارسال، قطعی ۷۲ ساعته برق شهرستان به‌علت گردوغبار و ساخت‌وسازهای منازل مسکونی زلزله‌زده سه اتفاق مهم بودند که زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی شهرستان آبدانان را دچار اختلال کرده‌اند و هزینه‌های زیادی بر دوش مخابرات این شهرستان گذاشته است.

وی افزود: آسیب وارده به شبکه‌ی کابل مخابرات پس از وقوع زلزله و در جریان ساخت‌وساز منازل مسکونی رخ‌داده به‌مراتب بیشتر از زمان وقوع زلزله است، چون این آسیب رساندن به تجهیزات مخابرات بر اثر تخریب منازل مسکونی و اماکن دیگر، ضمن این‌که نیازمند زمان زیادی برای تعمیر است هزینه‌های گزافی را به نمایندگی این شرکت در شهرستان تحمیل کرده است.

نوشته های مشابه

مسئول شرکت مخابرات آبدانان بابیان این‌که برخی بر اثر تخریب و یا ساخت‌وساز منازل مسکونی خود باعث قطعی شبکه‌ی کابل مخابرات و یا آسیب رساندن به تجهیزات مخابراتی در این شهرستان شده‌اند، گفت: تا زمانی که ساخت‌وسازها به پایان نرسد نمی‌توان تعمیرات شبکه کابل مخابرات را انجام داد که این نیز باعث اختلال در سیستم ارتباطی می‌شود.

نوری از مردم خواست تا درصورتی‌که قصد تخریب یا تعمیر منازل مسکونی و دیگر اماکن را دارند ابتدا به اداره‌ی مخابرات شهرستان اطلاع دهند تا شبکه‌ی کابل مخابراتی آن‌ها به‌صورت صحیح و فنی قطع و یا جابجا شود تا به زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان آسیب نرسد.

وی گفت: بر اثر ساخت‌وسازهای زلزله در این شهرستان، ۳۵۰ پست مخابراتی آسیب جدی دیده‌اند و ۳۰ مورد کابل اصلی در این شهرستان قطع‌ شده است.

مسئول مخابرات آبدانان اظهار کرد: ساختمان اداری مخابرات آبدانان بر اثر زلزله مردادماه پارسال به‌طورجدی آسیب‌دیده و برای احداث آن اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع زلزله خدمات مخابراتی شهرستان در زیر سایبان این اداره در فضای آزاد انجام‌شده و هم‌اکنون با توجه به این‌که فعلاً ساختمان این اداره تخریب نشده، به‌صورت موقت و در اتاقک‌هایی کار مخابراتی این شهرستان انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا