لایحه جامع ارتباطات با چالش زیادی در مجلس همراه خواهد بود

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا بر لزوم بررسی مشترک لایحه جامع ارتباطات با حضور اعضای کمیسیون صنایع و بخش خصوصی قبل از طرح در دولت تاکید کرد و اظهار داشت: لایحه جامع ارتباطات قبل از تصویب نهایی دولت و ارائه آن به مجلس، باید با حضور نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس …

علی مطهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا بر لزوم بررسی مشترک لایحه جامع ارتباطات با حضور اعضای کمیسیون صنایع و بخش خصوصی قبل از طرح در دولت تاکید کرد و اظهار داشت: لایحه جامع ارتباطات قبل از تصویب نهایی دولت و ارائه آن به مجلس، باید با حضور نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس مورد بررسی قرار گیرد و دیدگاههای جدیدی در آن گنجانده شود.
وی هدف از این تعامل را تامین مسائل مدنظر دولت ، مجلس و بخش خصوصی در این لایحه مهم عنوان کرد.
بند “ج” ماده ۵۷ قانون برنامه چهارم توسعه، دولت و به تبع آن وزارت ارتباطات را مکلف کرده که لایحه ای تحت عنوان “لایحه جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات” تدوین کند و برای تصویب به مجلس ارائه دهد.
این لایحه توسط  وزارت ارتباطات تدوین شده و هم اکنون در دست بررسی در هیات دولت قراردارد اما هنوز به مجلس ارائه نشده است.
پیش از این مسوولان وزارت ارتباطات اعلام کرده بودند که لایحه جامع ICT اوایل خرداد ماه سال جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد .
در لایحه جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع های مختلف مرتبط با وظایف تکلیفی وزارت ارتباطات با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی لحاظ شده است.
تدوین این لایحه برای بخش ICT کشور از آن جهت اهمیت دارد که امروزه صنعت ارتباطات به منزله یک الزام جهانی مطرح است و فناوری اطلاعات بدون آن، امکان ارائه سرویس و خدمات را نخواهد داشت و به تعبیری دیگر تدوین این لایحه سبب ساماندهی بسیاری از برنامه ها و سیاست های ICT در کشور می شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا