کوبا در سربالایی فناوری‌های نوین

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از مودرنا، بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، هم اکنون کوبا ۱.۸ میلیون کاربر تلفن همراه دارد و به این ترتیب به ازای هر صد نفر، ۱۵.۵ خط تلفن همراه وجود دارد.در این کشور همچنین دسترسی به اینترنت هم در سطح بسیار پایینی قرار دارد. در کوبا فقط …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از مودرنا، بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، هم اکنون کوبا ۱.۸ میلیون کاربر تلفن همراه دارد و به این ترتیب به ازای هر صد نفر، ۱۵.۵ خط تلفن همراه وجود دارد.
در این کشور همچنین دسترسی به اینترنت هم در سطح بسیار پایینی قرار دارد. در کوبا فقط ۷۰۰ هزار رایانه توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد که این رقم معادل ۶۲ رایانه به ازای هر هزار نفر است که نسبت به آمریکای لاتین با ۱۶۰ رایانه به ازای هزار نفر، رقم بسیار پایینی است که گفته می شود بیشتر این رایانه ها در مراکز دولتی و بهداشتی و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.
کوبا عامل این کمبودها را تحریم های آمریکا اعلام کرده است. این درحالی است که سال گذشته شدت تحریم های آمریکا در کوبا کاسته شد و تعدادی از شرکت های مخابراتی آمریکا به ارایه سرویس های ارتباطی در این کشور پرداختند.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا