قاچاق گوشی موجب کاهش درآمد دولت شده است

“علی ناظری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا شرکت های قانونی نتوانند به راحتی به واردات این کالای ارتباطی بپردازند ، اظهار داشت: نهادهای مسئول باید با سیاست های جدید خود برخورد جدی و اساسی به منظور جلوگیری از توزیع کالاهایی که …

“علی ناظری” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با تاکید براینکه تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا شرکت های قانونی نتوانند به راحتی به واردات این کالای ارتباطی بپردازند ، اظهار داشت: نهادهای مسئول باید با سیاست های جدید خود برخورد جدی و اساسی به منظور جلوگیری از توزیع کالاهایی که از طریق مبادی غیرقانونی وارد بازار کشور می شوند، داشته باشند تا براین اساس میزان درآمدی گمرک از واردات این کالای ارتباطی نیز افزایش یابد.
وی افزود: عدم مبارزه با قاچاق این کالای ارتباطی باعث شده تا بیش از ۹۵ درصد از سهم این بازار را گوشی های قاچاق تامین شود. 
یکی دیگر از کارشناسان بازارنیز معتقد است که با استمرار شرایط فعلی که بازار تلفن همراه مملو از گوشی های قاچاق شده است ؛ پنج درصد باقی مانده سهم این بازار که در اختیار فعالان قانونی است بزودی از آن قاچاقچیان می شود.
“کیوان مقیمی” افزود: در شرایط فعلی گوشی تلفن همراه در سبد خانواده جای گرفته و انواع سیمکارت های اپراتور اول ، تالیا و اپراتور دوم در بازار عرضه شده که این آمار بیانگر استفاده اکثر مردم کشور از این تکنولوژی است.
وی ادامه داد: باید نهادهای مسوول توجه ویژه ای به تولید و واردات گوشی تلفن همراه داشته باشد، چرا که با ادامه این شرایط نه تنها دولت از درآمد گمرکی متضرر می شود بلکه فعالان قانونی و مردم متضرر اصلی این میدان هستند.
۱۲۹/۲۰

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا