کاهش ۱۰ درصدی فروش گوشی نوکیا در بازار

“امیر نقشینه” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل شایعات منتشر شده مرتبط با مسائل سیاسی این برند در بازار تلفن همراه میزان فروش انواع مدل های گوشی تلفن همراه  نوکیا در بازار کاهش یافته  است.وی افزود: با کاهش خریدوفروش گوشی های نوکیا، نمایندگان این شرکت نیز برای فروش …

“امیر نقشینه” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل شایعات منتشر شده مرتبط با مسائل سیاسی این برند در بازار تلفن همراه میزان فروش انواع مدل های گوشی تلفن همراه  نوکیا در بازار کاهش یافته  است.
وی افزود: با کاهش خریدوفروش گوشی های نوکیا، نمایندگان این شرکت نیز برای فروش بهتر و جلب مشتری انواع محصولات خود را با افت قیمت در بازار عرضه کرده است.
وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار تلفن همراه گفت: تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه (۲۵ درصدی) و نبود نظارت کافی بر فعالیت عرضه کنندگان گوشی های قاچاق باعث شده است تا این بازار پرهیاهو همچنان آشفته باشد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب بی نظمی بازار گوشی همراه تا جایی پیش می رود که روز به روز بر سهم فروش واردکنندگان غیرقانونی افزوده می شود به طوری که هم اکنون ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: با تعرفه ۱۰ درصدی، فعالان قانونی می توانند با افزایش فعالیت عنان بازار را از دست قاچاقچیان خارج سازند.
این کارشناس نبود اتحادیه یا صنف مختص به گوشی تلفن همراه، فقدان نظارت به منظورساماندهی وکنترل بازار و کنترل نکردن انبارهایی را که عموما انباشته از گوشی های قاچاق هستند از جمله دلایلی دانست که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان پرتشویش بماند.
این در حالی است که با توجه به شرایط کنونی بازار، اکثر شرکت های قانونی برای مبارزه با توزیع گوشی های قاچاق و فروش بهتر محصولات خود راهکار تعدیل قیمت و برابری با گوشی های بدون گارانتی را در پیش گرفته اند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا