نقد و بررسی بازی Topsoil

دنیای پازل‌ها، مثل اعداد نامتناهی ست. انواع و اقسامی از پازل‌ها با قوانین مشابه و در طرح‌های مختلف وجود دارد. یکی ازین بازی‌های جالب پازلی Topsoil است.

موبنا – گرچه عنوان در رده‌ی بازی‌های پازلی قرار می‌گیرد اما شباهتی به بازی‌هایی نظیر Candy Crush یا Bubble Witch ندارد. پس بهتر است از ابتدا این فکر را سرتان بیرون کنید.

گیم‌پلی

گیم‌پلی بسیار روان و جذاب و هدفِ بازی کشت و زراعت است. به این صورت که بذرهایی در اختیارتان قرار داده می‌شود تا کنار هم قرار دهید. بین هر تعداد بذر بیلچه‌ای قرار داده شده که با استفاده از آن می‌توانید بذرها را درو کنید. هرچه بذر بکارید گیاهان و درختان متنوعی در اختیارتان قرار داده می‌شود که هر کدام از آنها نیاز به میزان مشخصی زمان دارد تا قابل درو شود. در هر مرحله، بازی مورادی برای شما در نظر می‌گیرد که باید جمع‌آوری کنید تا مراحل را پشت سر بگذارید. در ضمن یادآوری کنیم که این پازل جذاب برعکس دیگر بازی‌های موجود در این دسته نیازی به ردیف کردن تعداد معینی که عموما سه تایی است ندارد. شما باید با دقت و برنامه طوری جلو بروید که خانه‌های موجود پر نشود. بنابراین با پر شدن تمام خانه‌ها بازی پایان یافته و باید از مرحله‌ای که باختید به ادامه بازی بپردازید. از جمله خوبی‌های این عنوان آمار دقیقی است که از روند بازی شما در اختیارتان می‌گذارد تا با اصلاح آن‌ها، در تکرار مرحله عملکرد بهتری داشته باشید.

نقد و بررسی بازی Topsoil

گرافیک

همه چیز در Topsoil ساده است. از طراحی زمینه گرفته تا انتخاب رنگ و بازی همه در محیطی ساده و یک بعدی اتفاق می‌افتد. رنگ‌ها ملایم و مناسب فضای آرام بازی است. گرافیک هم برای همچین عنوانی بسیار مناسب به نظر می‌رسد، گرافیک تخت با رنگ‌های مات. البته به خاطر سر و شکل بازی ابدا نمی‌توان آن را با بازی‌هایی چون Candy Crush یا عناوین پر زرق و برق دیگر مقایسه کرد.

موسیقی

در این بازی چیزی به اسم موزیک متن وجود ندارد تنها صدای حرکات بازی و پرنده‌هایی است که روی درختان وجود دارد. شاید به جهت اهمیت تمرکز و سرعت عمل در این بازی، توسعه دهنده تصمیم گرفته تا از هیچ موزیک متنی استفاده نکند.

احتمالا با توجه به موارد گفته شده Topsoil یک بازی پازل کسل کننده بنظر برسد اما بعد از یکبار بازی حتما شیفته‌ی آن خواهید شد. در واقع همه چیز به شکلی مینیمالی طراحی شده تا شما تنها درگیر حل مسئله‌ی پیش رو باشید و نه هیچ چیز دیگر!

اپ‌استور کافه‌بازار گوگل‌پلی
  • نقد و بررسی بازی Topsoil
  • نقد و بررسی بازی Topsoil
  • نقد و بررسی بازی Topsoil
  • نقد و بررسی بازی Topsoil
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا