سه ماه اول ۲۰۱۷ مردم جهان ۳۵۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند خریدند

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در این دوره زمانی «آیفون ۷» اپل بود که ۲۱.۵ میلیون دستگاه از آن فروخته شد. پس از آن «آیفون ۷ پلاس» با فروش ۱۷.۴ میلیون دستگاهی قرار داشت.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مرکز تحقیقاتی «استراتژی آنالیتیکس» نتایج حاصل از بررسی‌های خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در فصل نخست سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی ماه‌های ژانویه تا مارس اعلام کرد.

بر اساس گزارش منترش شده از سوی این مرکز مشخص شد در این دوره زمانی سه ماهه مردم جهان در مجموع ۳۵۳.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند خریدند که این رقم نسبت به فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی رشد ۶.۱ درصدی را نشان داد.

از بین پنج گوشی هوشمند برتری که در این فصل بیشترین فروش را داشتند دو مدل را شرکت اپل تولید کرده بود، دو مدل در شرکت سامسونگ ساخته شده بود و گوشی دیگر هم ساخت شرکت چینی اوپو بود.

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در این دوره زمانی «آیفون ۷» اپل بود که ۲۱.۵ میلیون دستگاه از آن فروخته شد. پس از آن «آیفون ۷ پلاس» با فروش ۱۷.۴ میلیون دستگاهی قرار داشت.

سومین گوشی هوشمند پرفروش در سه ماه نخست سال جار یمیلادی که ۸.۹ میلیون دستگاه از آن فروخته شد «اوپو آر۹اس» بود که در اصل یک گوشی هوشمند اندرویدی با بدنه فلزی و قیمت ۴۰۰ دلاری بود.

سه ماه اول ۲۰۱۷ مردم جهان ۳۵۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند خریدند

رتبه‌های چهارم و پنجم این لیست هم به دو گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ اختصاص یافت. گوشی «جِی۳ ۲۰۱۶» با فروش ۶.۱ میلیون دستگاه در رتبه چهارم این لیست قرار گرفت و گوش یهوشمند «جِی۵ ۲۰۱۶» با فروش ۵ میلیون دستگاه رتبه پنجم را به دست آورد. البته لازم به ذکر است که در این دوره زمانی دو گوشی هوشمند «گلگسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» عرضه نشده بود. همین مسئله باعث شد هیچ یک از پرچمداران سامسونگ در لیست مذکور نباشند. جدول مربوط به نتایج حاصل از بررسی‌های شرکت تحقیقات مذکور به قرار زیر منتشر شده است:

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان در فصل نخست ۲۰۱۷ بر حسب مدل

  1. آیفون ۷ اپل – فروش: ۲۱.۵ میلیون دستگاه
  2. آیفون ۷ پلاس اپل – فروش: ۱۷.۴ میلیون دستگاه
  3. اوپو آر۹اس – فروش: ۸.۹ میلیون دستگاه
  4. گلکسی جِی۳ ۲۰۱۶ سامسونگ – فروش: ۶.۱ میلیون دستگاه
  5. گلکسی جِی۵ ۲۰۱۶ سامسونگ – فروش: ۵ میلیون دستگاه
  6. دیگر گوشی‌ها – فروش: ۲۹۴.۴ میلیون دستگاه
  7. مجموع – فروش: ۳۵۳.۱ میلیون دستگاه

سهم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند از بازار جهانی در فصل نخست ۲۰۱۷

  1. آیفون ۷ اپل – ۶.۱ درصد
  2. آیفون ۷ پلاس اپل – ۴.۹ درصد
  3. اوپو آر۹اس – ۲.۵ درصد
  4. گلکسی جِی۳ ۲۰۱۶ سامسونگ – ۱.۷ درصد
  5. گلکسی جِی ۵ ۲۰۱۶ سامسونگ – ۱.۴ درصد
  6. دیگر گوشی‌ها – ۸۳.۳ درصد
  7. مجموع – ۱۰۰ درصد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا