بهترین بازی های عاری از خشونت (+عکس)

شناخت و انتخاب بازی های مناسب برای کودکان که فاقد فاکتور های خشونت آمیز و مخرب باشند، از جمله ی وظایف مهم همه ی والدین است که باید به آن توجه ویژه شود.

موبنا، رکسانا دانیالی – البته مضرات بازی هایی که حاوی محتوا های خشونت آمیز هستند، تنها متوجه گروه سنی کودکان نیست بلکه بزرگسالان نیز از این آسیب ها در امان نخواهند بود. خیلی از مواقع ممکن است تنها نیاز به کمی آرامش داشته باشید. در این مواقع بازی های جنگی کمکی به شما نخواهند کرد! در نتیجه اگر به دنبال کمی سرگرمی در کنار آرامش هستید و یا می خواهید کودک خود را از آسیب هایی که بازی های خشونت آمیز می توانند به روحیه وی وارد کنند، دور نگه دارید، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید. بازی های متنوعی برای سیستم های مختلف طراحی و تولید شده اند که به تناسب سن و سلیقه ی هر فرد طرفداران خاص خودشان را دارند. از این رو نگاهی به بهترین بازی ها که فاقد محتوا های خشونت آمیز هستند، خواهیم داشت.


+ “Gone Home”

این بازی در سال ۲۰۱۳ تولید شده و در واقع نخستین بازی ویدئویی اول شخص با محوریت اکتشاف به شمار می رود. در Gone Home شما به جای یک خانم جوان که به تازگی از سفر اروپا بازگشته است بازی می کنید. باید در اتاق های مختلف خانه بگردید و دفترچه ی خاطرات، عکس ها و همچنین وسایلی را پیدا کنید که از اسرار خانه پرده بر می دارند. این بازی در سیستم های مختلف از جمله پلی استیشن ۴، اکس باکس وان، کامپیوتر، مک و لینوکس قابلیت اجرا دارد.

photo_2017-01-02_07-12-03


+ “Desert Golfing”

اگر آرامش محض می خواهید این بازی انتخاب خوبی خواهد بود. Desert Golfing در واقع یک بازی گلف بی نهایت است که تنها باید توپ گلف سفید را به صورت تصادفی به دورن زمین بازی پرتاب کنید. هیچ باختی برای مراحل این بازی در نظر گرفته نشده و عاری از هر گونه محتوا های خشونت آمیز است. می توانید در کمال آرامش از گرافیک ساده ی بازی لذت ببرید. Desert Golfing برای گوشی های هوشمند قابل دانلود است.

photo_2017-01-02_07-12-05


+ “Flower”

این بازی ویدئویی پیش از هر چیز، برای تجربه ای آرامش بخش مناسب خواهد بود. اگرچه توضیح روند بازی کمی سخت است اما از آن دسته بازی هایی است که حتما باید امتحان کنید. Flower را می توانید با پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ویتا تجربه کنید.

photo_2017-01-02_07-12-07


+ “Minecraft”

Minecraft تجربه ای زیبا، آرامش بخش و دوست داشتنی از همراهی با تکه های لگو خواهد بود. ممکن است در این بازی بمیرید اما باخت به معنای واقعی وجود ندارد تنها لازم است فوت و فن های پایه ای آن را یاد بگیرید. هدف بازی، ساخت وسایل مختلف، آزمایش آن ها و کشف موارد جدید است. تاکنون نیز خلاقیت های جالبی توسط بازیکنان این بازی به مرحله ی اجرا درآمده است. Minecraft برای کنسول های بازی، دستگاه های موبایلی، کامپیوتر، مک و لینوکس در دسترس است.

photo_2017-01-02_07-12-08


+ “Fez”

در این بازی بیشتر وقت خود را صرف اکتشاف های جدید، یافتن اسرار مختلف و گشت و گذار در یک دنیای بزرگ می کنید. موسیقی زیبا همراه با گرافیک خوب بازی، عواملی هستند که کودکان را به امتحان آن علاقه مند خواهند کرد. Fez را می توانید با پلی استیشن ۴، اکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ویتا، کامپیوتر، مک و لینوکس بازی کنید.

photo_2017-01-02_07-12-09


+ “Journey”

بدون هرگونه اغراق طبق نظر بیشتر کاربران، Journey یکی از زیبا ترین بازی هایی است که تاکنون ساخته شده است. شما به جای یک شخصیت کاملا آرام مشغول کاوش در کویری بزرگ شده و با موجودات و بنا های شگفت انگیز رو به رو خواهید شد. این بازی برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ موجود است.

photo_2017-01-02_07-12-10


+ “Hohokum”

Hohokum یک بازی پازل مانند مبتکرانه و جذاب است که البته هیچ عنصری از واقعیت در آن دیده نمی شود. شما به جای یک شخصیت کارتونی کوچک، شبیه مار که پرواز هم می کند بازی خواهید کرد و به اکتشاف اسرار پنهان در جهان و همچنین ملاقات با ساکنان متفاوت این جهان می پردازید. بازی برای پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ویتا قابل اجرا است.

photo_2017-01-02_07-12-11


+ “Animal Crossing: New Leaf”

در این بازی به عنوان شهردار یک شهر عجیب و غریب پر از حیوانات و مخلوقات مختلف ایفای نقش خواهید کرد. Animal Crossing برای سرگرم کردن رده ی سنی کودکان به اندازه ی کافی جذاب و هیجان انگیز است. این بازی را می توانید بر نینتندو ۳ دی اس اجرا کنید.

photo_2017-01-02_07-12-12


+ “Stardew Valley”

اگر به نگه داری و اداره ی مزرعه شخصی خود، کشت و کار و برداشت میوه و سبزی علاقه مند باشید، این بازی همه این قابلیت ها را در اختیارتان قرار می دهد. Stardew Valley نیز برای کودکان انتخاب مناسبی خواهد بود. کودک می تواند تمام فرآیند های زندگی یک کشاورز را تجربه کند و ساعت ها با آن سرگرم شود. Stardew Valley برای مک، کنسول های بازی و کامپیوتر در دسترس است که البته دو مورد اول به تازگی اضافه شده اند.

photo_2017-01-02_07-12-13


+ “The Witness”

این بازی را می توان بحث برانگیز ترین مورد در این لیست به حساب آورد. چرا که می توانید سبب نجات جان مردم و یا مرگ آن ها شوید. شما در این بازی ساکن جزیره ای متروکه هستید که باید در جای جای آن به جست و جو بپردازید و پازل کلی بازی را مرحله به مرحله کامل تر کنید. The Witness از جمله هیجان انگیز ترین بازی های موجود برای پلی استیشن ۴ و کامپیوتر است.

photo_2017-01-02_07-12-14


+ “Lara Croft GO”

Lara Croft GO یک بازی هیجان انگیز و جذاب است که اقتباسی از بازی ویدئویی محبوب توم ریدر به حساب می آید. گرافیک مناسب و مراحل دیدنی، این بازی را بسیار اعتیاد آور کرده است. البته برای رده سنی خردسال توصیه نمی شود اما برای کودکان بزرگ تر و دیگر رده های سنی، تجربه ی خوبی خواهد بود. این بازی برای دستگاه های موبایلی مختلف قابل دانلود است.

photo_2017-01-02_07-12-15


Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا