گوشی‌های سال ۲۰۱۸ مجهز به تراشه ۷ نانومتری

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که نسل جدید گوشی‌ها چگونه سریع‌تر، باریک‌تر و قوی‌تر می‌ّوند؟ این اتفاق به دلیل ساخت تراشه‌های جدید صورت می‌گیرد و هرچه اندازه تراشه‌ها کوچک‌تر می‌شوند، قابلیت‌های گوشی افزایش میابد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – نخستین گوشی‌های هوشمند که از ابتدای سال آتی میلادی روانه بازار می‌شوند تراشه‌های پرقدرت از جمله Snapdragon 835 کوالکام را در اختیار دارند که این تراشه مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است.

بر اساس «قانون مور» دو سال بعد از این اتفاق گوشی‌های هوشمند می‌توانند تراشه کوچک‌تر و سریع‌تر را با فناوری ۷ نانومتری به کار بگیرند.

۷nm-mobile-chips-arm

با این وجود شرکت ARM روز گذشته طراحی اولیه از تراشه جدید خود را با قابلیت استفاده در بیشتر گوشی های هوشمند امروزی عرضه کرد و توضیح داد با کمک شرکت تایوانی TSMC در تلاش است نخستین تراشه موبایلی ۷ نانومتری جهان را بسازد.

شرکت ARM حق امتیازها و حقوق معنوی خود مربوط به طراحی تراشه ۷ نانومتری را عرضه کرد و توضیح داد این فناوری به صورت گسترده در کارخانه TSMC به تولید انبوه می‌رسد.

«ران مور» مدیر شرکت ARM گفت از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تولید انبوه تراشه ۷ نانومتری مخصوص دستگاه‌های موبایلی آغاز می‌شود که این فناوری ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به تراشه‌های ۱۶ نانومتری سریع‌تر عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا