قطع پیامک‌های تراکنش بانکی تخلف است

موبنا -صادق عباسی شاهکوه درباره اشکالاتی که از سوی برخی کاربران تلفن همراه به طرح حذف پیامک‌های ارزش افزوده مطرح شده توضیح داد: اشکالاتی که از سوی مردم مطرح می‌شود در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری خواهد شد تا با انعکاس این مشکلات به اپراتورها نقاط ضعف این بخش برطرف شود. وی در عین حال …

موبنا -صادق عباسی شاهکوه درباره اشکالاتی که از سوی برخی کاربران تلفن همراه به طرح حذف پیامک‌های ارزش افزوده مطرح شده توضیح داد: اشکالاتی که از سوی مردم مطرح می‌شود در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیگیری خواهد شد تا با انعکاس این مشکلات به اپراتورها نقاط ضعف این بخش برطرف شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته با توجه به این‌که این طرح به تازگی اجرایی شده شاید طبیعی باشد که در آن مشکلات اندکی مشاهده شود، اما لازم است تمام این مشکلات برطرف شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان این‌که طرح شماره‌گیری #۸۰۰* به منظور اطلاع یافتن مشترکان از سرویس‌های ارزش افزوده و انصراف آنها از دریافت پیامک‌های ارزش افزوده و اطلاع‌رسانی طراحی شده متذکر شد: در گذشته نیز اپراتورها موظف به در نظر گرفتن راهکارهای مختلفی برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده بودند، اما با توجه به مشکلاتی که گاه در حفظ این شماره‌ها وجود داشت تصمیم بر آن شد یک شماره واحد برای تمام اپراتورها در نظر گرفته شود تا مشکلات مردم در این زمینه کمتر شود حال نیز طبیعی است اجرای بهتر این طرح مدتی زمان خواهد برد اما به هرحال سازمان تنظیم مقررات پیگیر آن است که طرح مربوطه با حداقل اشتباه اجرایی شود.

عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که با این وجود برخی کاربران از قطع شدن پیامک‌های تراکنش بانکی به دنبال استفاده از این طرح گلایه دارند، گفت: ما این موضوع را رد نمی‌کنیم که گاهی مشکلاتی در این زمینه ایجاد می‌شود، اما در موارد متعدد ممکن است ریشه این مشکلات نرم افزاری باشد که در هر صورت تمامی مشکلات از سوی رگولاتور پیگیری خواهد شد.

وی در ارتباط با افرادی که مدعی شده‌اند برخی اپراتورها ۲۴ ساعت پس از غیر فعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده بار دیگر آنها را فعال می‌کنند نیز اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعا تخلف و خلاف مقررات بوده و نباید چنین اتفاقی بیفتد.

معاون سازمان تنظیم مقررات همچنین متذکر شد: در خصوص پیامک‌های بانکی نیز باید به این نکته توجه داشت که بخش عظیمی از این پیامک‌ها مربوط به برداشت و واریز وجه می‌شود که در اصطلاح به آنها پیامک‌های تراکنشی گفته می‌شود که اگر این دسته از پیامک‌ها قطع شوند،خلاف مقررات است، اما دسته دیگری از پیامک‌های بانکی هم هستند که مربوط به تبلیغات یا موضوعات اطلاع‌رسانی بانک‌ها می‌شوند که در صورت حذف پیامک‌های تبلیغاتی از سوی کاربران طبیعتا این دسته از پیامک‌ها حذف خواهند شد.

عباسی شاهکوه با بیان این‌که سازمان تنظیم مقررات تلاش دارد مشکلات کاربران در ارتباط با پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده به حداقل برسد، متذکر شد: با این وجود هیچ‌گاه نمی‌توان ادعا کرد که در یک سیستم الکترونیکی به‌طور ۱۰۰ درصد مشکلی وجود ندارد، اما با این حال ما پیگیر این هستیم که مشکلات کاربران در این بخش هر روز کمتر شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای اپراتورهای تلفن همراه جریمه‌ای برای عدم رعایت این موارد در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: برای اپراتورهای متخلف ساختارهای جریمه‌ای متعددی وجود دارد که البته در زمان ورود اپراتورها به عرصه ارائه‌ی خدمات نسل سه تا حدی تلاش شده این ساختار یکسان شود، اما به هرحال بسته به نوع تخلف صورت گرفته جریمه‌های مختلفی برای اپراتورهایی که مقررات را زیرپا بگذارند در نظر گرفته شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا