سرویس وای مکس تا پایان سال جاری در تمام کشور راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار موج، مزایده ارائه سرویس وای مکس در سال گذشته برگزار و برندگان آن مشخص شدند.در حال حاضر نیز شرکتی های برنده در حال خرید تجهیزات مورد نیاز شبکه خود هستند.به گفته یک مقام مسوول در سازمان رگولاتوری، هم اکنون شرکت های برنده مزایده در حال وارد کردن تجهیزات خریداری شده به کشور …

به گزارش خبرنگار موج، مزایده ارائه سرویس وای مکس در سال گذشته برگزار و برندگان آن مشخص شدند.در حال حاضر نیز شرکتی های برنده در حال خرید تجهیزات مورد نیاز شبکه خود هستند.
به گفته یک مقام مسوول در سازمان رگولاتوری، هم اکنون شرکت های برنده مزایده در حال وارد کردن تجهیزات خریداری شده به کشور هستند.
این مقام مسوول گفت: شرکت های برنده مزایده وای مکس طبق برنامه در حال اجرای تعهدات خود هستند و روال کار در بخش وای مکس به خوبی پیش می رود.
شرکت های برنده طبق مزایده و پروانه باید این سرویس را تا آذرماه سال جاری ارائه کنند اما بیشتر آنها وعده راه اندازی این سرویس را زودتر از زمان مقرر داده اند.
از تعهدات اجرایی برندگان مزایده اینترنت وایمکس این است که ۹ ماه پس از تاریخ صدور پروانه ۸۰ درصد مراکز استان را تحت پوشش قرار دهند.
وای مکس که پدیده‌ای نوین در دنیای ارتباطات، شبکه و اینترنت به شمار می رود در اصل سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی سیم است و جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی سیم نواحی شهری محسوب می شود و امکان دستیابی به بی سیم باند پهن را فراهم می سازد.
وایمکس در سال ۲۰۰۱ میلادی، با هدف انتقال داده به صورت بی سیم معرفی شده و فن آوری آن شباهت‌های زیادی به وای فای دارد اما هم سرعت انتقال و هم گستره آن از وای فای بیش تر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا