گوگل سرویس پرسش و پاسخ به زبان عربی عرضه کرد

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، این اقدام گوگل برای افزایش میزان محتواهای مبتنی بر وب به زبان عربی صورت گرفته است.این سرویس جدید گوگل دو هفته پس از خرید بزرگ ترین پورتال عرب زبان دنیا توسط یاهو ارایه شده است.به نظر می رسد یاهو هم قصد دارد همانند گوگل جمعیت …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از آسوشیتدپرس، این اقدام گوگل برای افزایش میزان محتواهای مبتنی بر وب به زبان عربی صورت گرفته است.
این سرویس جدید گوگل دو هفته پس از خرید بزرگ ترین پورتال عرب زبان دنیا توسط یاهو ارایه شده است.
به نظر می رسد یاهو هم قصد دارد همانند گوگل جمعیت بیشتری از جوانان را با سرویس های بهتر در منطقه خاور میانه به خود جذب کند.
این ابزار که Google Ejabat نامیده می شود برای پرسش و پاسخ به زبان عربی مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس گزارش گوگل کمتر از یک درصد اطلاعات آنلاین به زبان عربی است.
وال گونیم، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی محصولات و بازاریابی گوگل اعلام کرد: ما دریافتیم که کاربران به طور جمعی می توانند راحت تر به سوالات یکدیگر پاسخ دهند و این محصول روش کاملی برای به اشتراک گذاری و ارایه اطلاعات است.
گوگل پیشتر صفحات جستجو به زبان عربی ارایه کرده بود و پلتفورم نشر بلاگر این شرکت در میان این ناحیه بخصوص برای نوسیندگان آنلاین از محبوبیت زیادی برخوردار شد.
سخنگوی گوگل در دوبی می گوید: این شرکت محصولی شبیه به سرویس     Ejabat تا کنون به زبان انگلیسی ارایه نداده است اما ابزار مشابهی به زبان روسی، چینی و تایی ارایه داده است.
این حرکت گوگل در پی اعلام یاهو طی ماه گذشته مبنی بر خرید وب سایت ارتباطی آنلاین عربی Maktoob.com صورت گرفته است.
یاهو اعلام کرده که درصدد است نسخه های عربی سرویس های پیام و ایمیل اش را ارایه دهد.
۱۹/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا