خریداران سهام بلوکی مخابرات تایید صلاحیت شدند

به گزارش سازمان خبری موبنا غلامرضا حیدری کرد زنگنه افزود: براساس مصوبه هیات واگذاری مقررشد بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ، طی دو مرحله واگذار شود که در مرحله اول توان مالی و فنی خریداران مورد بررسی قرار گرفته  و در مرحله دوم متقاضیانی که صلاحیت آنها به تأیید رسیده در بورس …

به گزارش سازمان خبری موبنا غلامرضا حیدری کرد زنگنه افزود: براساس مصوبه هیات واگذاری مقررشد بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ، طی دو مرحله واگذار شود که در مرحله اول توان مالی و فنی خریداران مورد بررسی قرار گرفته  و در مرحله دوم متقاضیانی که صلاحیت آنها به تأیید رسیده در بورس به رقابت بپردازند.
رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی گفت: روز گذشته (دوشنبه ) جلسه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات با حضور کلیه اعضاء کمیته اهلیت این شرکت تشکیل شد و پس از بررسی چند ساعته اهلیت مالی و فنی دو کنسرسیوم متقاضی مورد بررسی واقع و صلاحیت آنها به تصویب رسید و قرار شد کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد برای خرید بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات در بورس به رقابت بپردازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی ، کردزنگنه درباره ترکیب سهامداران کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین افزود: شرکت توسعه اعتماد، شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان شرکتهایی هستند که بدنه اصلی این کنسرسیوم را تشکیل می دهند و هر یک از این شرکتها نیز از شرکتهای زیر مجموعه مهم و سهامداران جزء تشکیل شده اند.
سخنگوی کارگروه راهبری واگذاری سهام مخابرات همچنین از ۱۲ شرکت تعاونی و ۳ شرکت سرمایه گذاری به عنوان بدنه اصلی کنسرسیوم پیشگامان کویریزد نام برد.
وی در ادامه گفت: در این جلسه مواردی همچون نام شرکت خریدار، موضوع فعالیت، سرمایه ثبت شده، محل و تاریخ ثبت، آخرین ترازنامه و صورتحساب سود و زیان، ترکیب سهامداران همراه میزان درصد سهام اعضاء هیات مدیره به همراه سوابق خدمتی آنان و میزان سرمایه گذاری شرکت در دیگر شرکتها یا پروژه ها جهت بررسی اهلیت و صلاحیت مالی و فنی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با اتمام بررسی صلاحیت متقاضیان خرید سهام مخابرات و اعلان سازمان خصوصی سازی، واگذاری ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون سهم در سایت شرکت بورس آگهی خواهد شد که طبق مقررات بورس، یک هفته پس از درج آگهی، بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات عرضه خواهد شد و با این حساب خریداران سهام این شرکت در روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه در بورس به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس سازمان خصوصی سازی تاثیرسهام شرکت مخابرات در معاملات و شاخص بورس را مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که این معامله با موفقیت انجام شود.
وی آینده شرکت مخابرات را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: با انجام این واگذاری شرکت مخابرات به سمت تکنولوژی های جدید و روزدنیا حرکت خواهد کرد و جدای از هر نوع قید و بند قوانین مربوط به شرکتهای دولتی می تواند در یک بازار رقابتی موجب تحولات شگرف برای صنعت مخابرات کشور و نیز خدمت رسانی مفید برای مردم شود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا