گوشی های وطنی جایی در ویترین مغازه ها ندارند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا،اگرچه تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه معتقد بودند که گوشی های ساخت داخل می تواند از گستردگی قاچاق این کالا جلوگیری کند اما با گذشت سه سال از فعالیت تولیدکنندگان حتی حجم گسترده ای از این گوشی ها در بازار و پشت ویترین مغازه ها دیده نشد.منابع بازاری معتقدند که تولیدکنندگان با عمل نکردن به تعهدات خود …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا،اگرچه تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه معتقد بودند که گوشی های ساخت داخل می تواند از گستردگی قاچاق این کالا جلوگیری کند اما با گذشت سه سال از فعالیت تولیدکنندگان حتی حجم گسترده ای از این گوشی ها در بازار و پشت ویترین مغازه ها دیده نشد.
منابع بازاری معتقدند که تولیدکنندگان با عمل نکردن به تعهدات خود تنها موجب خسارت و ضرر و زیان به  مصرف کنندگان شده اند و سود اصلی و فراوان فروش گوشی های تلفن همراه را به جیب قاچاقچیان سوق دادند.
به گفته آنها عرضه نشدن مستمر گوشی های ساخت داخل از سوی شرکت های تولید کننده گوشی یکی دیگر از دلایل شکست پروژه تولید گوشی در کشور بوده است چرا که  گوشی های ساخت ایران نسبت به دیگر گوشی های موجود در بازار ناشناخته مانده و به همین دلیل برند ایرانی گوشی تلفن همراه تاکنون نتوانسته سهمی از بازار فروش را از آن خود کند.
به گفته کارشناسان بازار، تا زمانی که گوشی هایی با برند نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ، موتورولا و اچ تی سی در بازار عرضه می شود ، جایی برای انتخاب گوشی های داخلی باقی نخواهد ماند.
بر اساس این گزارش از پنج شرکت تولید کننده گوشی ، هم ا کنون تنها دو شرکت “نیمه هادی عماد” و “glx” به صورت محدود به فعالیت خود در زمینه مونتاژ و تولید گوشی ادامه می دهند.
 ۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا