معرفی گوشی N900 نوکیا

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، نوکیا N900 نخستین گوشی تلفن همراه نوکیا است که از سیستم عامل Maemo 5 استفاده می کند.نوکیا N900 دارای صفحه کلید کشویی استاندارد QWERTY، نمایشگر ۵/۳ اینچی لمسی، دوربین پنج مگاپیکسل با لنز کارل زایس، Wi-Fi، GPSو  ارتقا حافظه داخلی تا ۱۶ گیگابایت است.در این گوشی برای نخستین بار …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، نوکیا N900 نخستین گوشی تلفن همراه نوکیا است که از سیستم عامل Maemo 5 استفاده می کند.
نوکیا N900 دارای صفحه کلید کشویی استاندارد QWERTY، نمایشگر ۵/۳ اینچی لمسی، دوربین پنج مگاپیکسل با لنز کارل زایس، Wi-Fi، GPSو  ارتقا حافظه داخلی تا ۱۶ گیگابایت است.
در این گوشی برای نخستین بار از سیستم عامل Maemo5 استفاده شده است و استفاده از این سیستم عامل نوین باعث شده تا جهشی بزرگ را در توانایی های دیگر این گوشی باشد.
 نوکیا N900 با صفحه کلید کشویی ابعاد ۹/۱۱۰ در ۱۸ در ۸/۵۹ میلیمتر با وزنی معادل ۱۸۱ گرمی و مشکی تولید می شود.این گوشی از چهار باند GSM 850 ، ۹۰۰ ، ۱۸۰۰ ، ۱۹۰۰و سه باند HSDPA 1700 ، ۲۱۰۰ ، ۹۰۰ پشتیبانی کند. صفحه ی نمایش آن یک نمایشگر لمسی TFT 3/5 اینچی ۱۶ میلیون رنگ با دقت ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است.
 چنین صفحه نمایش بزرگی با کیفیت بالا و لمسی بودن آن و به مدد مرورگر اینترنت بسیار خوب آن که بر پایه ی Mozilla طراحی شده است .
دوربین به کار رفته بر روی این گوشی پنج مگاپیکسل است و لنز بسیار با کیفیت ساخت کارخانه کارل زایس آلمان است.این دوربین با فلاش LED دوتایی و فوکوس خودکار عکس برداری می کند.
این دوربین قادر به فیلم برداری با کیفیت WVGA و با سرعت ۲۵ فریم در ثانیه است.این گوشی از بلوتوث نسخه ی ۱/۲ به همراه A2DP استفاده می کند. همچنین کاربر می تواند برای انتقال حجم بالای اطلاعات بین کامپیوتر و N900 خود از مینی USB نسخه دو  استفاده کند.
 مرورگر اینترنت WAP 2.0 آن از HTML و xHTML پشتیبانی می کند و نیز قابلیت پشتیبانی از فیدهای RSS را نیز دارد. این گوشی توانایی استفاده از شبکه ی بی سیم Wi-Fi 802.11 b/g را دارد و از GPRS کلاس ۳۲ استفاده می کند.
این گوشی قادر به پشتیبانی از اسناد Microsoft office و اجرای فایل های PDF است.
پخش کننده صوتی و تصویری آن توانایی پشتیبانی و اجرای تمام فرمت های MP3، WMA، WAV، eAAC+، WMV، RealVideo، MP4، AVI، XviD را دارا است.
از دیگر ویژگی های این گوشی تلفن همراه پردازنده ی ARM Cortex A8 600MHz، سیستم موقعیت یاب جهانی GPS، سنسور ماسوره ای (proximity sensor) برای قفل کردن اتوماتیک گوشی، سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه ی نمایش به حال عمودی و افقی، صفحه ی کلید استاندارد QWERTY، دوربین با لنز کارل زایس، درج موقعیت زمانی و مکانی بر روی عکس، قطب نمای دیجیتالی، خروجی تلوزیون، مرورگر اسناد Microsoft office و photo editor است.
گوشی N900 نوکیا  تا کنون در بازارهای جهانی تلفن همراه عرضه نشده است.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا