اپراتور سوم تا پایان سال جاری راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، رضا تقی پوردر حاشیه مراسم تودیع ومعارفه وزرای ارتباطات در جمع خبرنگاران ، در تشریح سرمایه گذاری خارجی در این حوزه اظهار داشت: بهره برداری از اپراتور دوم تلفن همراه با سرمایه گذاری خارجی و با با یک و سه دهم میلیارد دلار محقق شد که می توان آن …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، رضا تقی پوردر حاشیه مراسم تودیع ومعارفه وزرای ارتباطات در جمع خبرنگاران ، در تشریح سرمایه گذاری خارجی در این حوزه اظهار داشت: بهره برداری از اپراتور دوم تلفن همراه با سرمایه گذاری خارجی و با با یک و سه دهم میلیارد دلار محقق شد که می توان آن را مقدمه خوبی برای سایر پروژه های بزرگ در سطح ملی از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه خرد داخلی برای حضور در بورس باید هدایت شود ، خاطرنشان کرد: سعی مان بر این است که با پیوستن سرمایه ها مانند بسیاری از کشورها که از اقتصاد قوی برخوردارهستند ، بتوانیم یک بورس قوی و پایدار را رقم بزنیم .
تقی پور با ابراز امیدواری از اینکه در پروژه های بزرگی چون خصوصی سازی مخابرات ، پست و اپراتور سوم سرمایه گذاری خارجی مورد استفاده قرار گیرد، درباره جایگاه سرمایه گذاری خارجی در پروژه اپراتور سوم و انتشار اخباری مبنی بر واگذاری آن به شرکت های خصولتی ( خصوصی – دولتی ) گفت: در پروژه اپراتور سوم علاقه مندی و جاذبه برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد و برآوردمان این است که این اتفاق به وقوع خواهد پیوست .
به گفته تقی پور احتمال دارد واگذاری اپراتور سوم تلفن همراه دقیقا به اپراتور های خصوصی صورت نگیرد چرا که ساختارهای خصوصی قدرت سرمایه گذاری در این پروژه وجود ندارد اما امید می رود که با تقویت ساختارها و ایجاد فرهنگ تیمی یک کنسرسیوم قوی برای این طرح بزرگ ملی شکل گیرد .
وی با بیان اینکه اپراتور سوم از جمله بحت های  فرا روی تمامی کشور است ، افزود: طبق برنامه از قبل مشخص شده  اپراتورسوم تا پایان امسال فعالیت خود را شروع خواهد کرد.
تقی پور با اشاره به جهش حوزه فناوری اطلاعات در زیرساخت های ارتباطی طی دوره گذشته ، اظهار داشت : طی این مدت به اندازه کافی و لازم  به زیرساخت های ارتباطی پرداخته شده است.
وی محیط  فناوری اطلاعات و ارتباطات را محیطی پویا عنوان کرد و گفت: شرایط امروز و فردا در حوزه فناوری اطلاعات یکسان نیست و به همین دلیل توجه به برنامه های فناوری اطلاعات در تکمیل برنامه های گذشته با هماهنگی ملی دولت الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، بانکداری  و سلامت الکترونیک و تمامی فعالیت هایی که با پسوند الکترونیک در دنیا شناخته شده است جزء ماموریت های اصلی دولت دهم محسوب می شود.
تقی پور با اشاره به تعریف پروژه های بزرگ ملی در دولت دهم ، گفت: این پروژه ها باید در سطح وزراتخانه های دیگر و در حوزه ها و سطوح مختلف بخش غیردولتی تعریف شود.
به گفته وی تحقق این برنامه ها نیازمند برنامه های طولانی مدت بیش از پنج سال است و شاید نیازمند دو برنامه پنج ساله باشد اما سعی خواهد شد که در دولت دهم زمینه تحقق آن فراهم شود .
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا