بیشتر گوشی های غیر قانونی از عراق وارد کشور می شوند

“پدرام الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در حال حاضر اکثر گوشی ها عرضه شده در بازار تلفن همرا کشور از کشورهای همسایه عراق و دبی توسط فعالان غیر قانونی وارد بازار می شود. وی افزود: عرضه بی رویه گوشی های قاچاق باعث شده است تا بیشتر شرکت های قانونی …

“پدرام الیکایی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در حال حاضر اکثر گوشی ها عرضه شده در بازار تلفن همرا کشور از کشورهای همسایه عراق و دبی توسط فعالان غیر قانونی وارد بازار می شود.
 وی افزود: عرضه بی رویه گوشی های قاچاق باعث شده است تا بیشتر شرکت های قانونی با حداقل فعالیت به کار خود ادامه دهند.
وی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی قاچاقچیان از بازار تلفن همراه گقت: با استمرار این روند تمامی شرکت های قانونی دچار ضررو زیان های هنگفتی خواهند شد.
الیکایی تعرفه بالا واردات گوشی تلفن همراه را از دلایل اصلی قاچاق گوشی عنوان کرد و افزود:تعرفه ۲۵ درصدی همراه اول به همراه ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دلیل اصلی قاچاق و حضور کمرنگ شرکت های واردکننده این کالای ارتباطی شده است.
مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه ادامه داد: نبود نظارت بر فروشگاه های عرضه کننده گوشی های قاچاق و تمایل مشتریان برای خرید این نوع گوشی ها باعث شده تا بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد.
شرکت شرکت نامداران ارتباطات همراه  هم اکنون گوشی های “ان ام سی” چینی را با گارانتی رسمی روانه بازار تلفن همراه کشور می کند.
همچنین این شرکت به واردات گوشی های پورشه اقدام کرده است.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا