تاخیر در راه اندازی هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا فاز اول هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام در خردادماه سال ۸۶ کلنگ زده شد و قرار بود در شهریورماه امسال راه اندازی شود اما محمد علی محبی – مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام – با تایید براینکه این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده به موبنا گفت: …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا فاز اول هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام در خردادماه سال ۸۶ کلنگ زده شد و قرار بود در شهریورماه امسال راه اندازی شود اما محمد علی محبی – مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام – با تایید براینکه این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده به موبنا گفت: تمامی شرایط آماده بهره برداری است اما به دلیل تغییرات در بدنه دولت و شروع بکار دولت نهم برخی برنامه ها تغییرذ یافته و ما منتظر اعلام زمان جدید هستیم.
وی پیش از این در تیرماه جاری گفته بود که نصب تجهیزات و تاسیسات هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام ، رو به اتمام است و امید می رود که این طرح در شهریورماه و همزمان با هفته دولت بهره برداری شود.
سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۶میلیارد تومان عنوان شده که سرمایه گذاری ناخالص برای ساخت هاب پستی با نصب تجهیزات جانبی حدود  17میلیارد تومان برآورد می شود.
براین اساس طرح جامع هاب پستی منطقه ویژه اقتصادی پیام، در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و در راستای اجرای اهداف اتحادیه جهانی پست برای ترانزیت محموله‌های پستی و به منظور گسترش همکاری و توسعه اقتصادی در سطح منطقه آسیا و سپس اروپا برنامه‌ریزی و با سرمایه گذاری صد درصد شرکت خدمات هوایی پیام عملیاتی شده است.
طبق بخش‌نامه اتحادیه جهانی پست در نوامبرسال ۲۰۰۵، اجازه ساخت هاب پستی در منطقه ویژه اقتصادی پیام به کشورمان اعطا شد که برهمین مبنا، جابه‌جایی بار به خصوص بارهای لجستیک از فعالیت‌های آن محسوب می‌شود.
براساس پیش‌بینی‌های انجام شده ، با آغاز فعالیت این هاب ظرف ۵ سال آینده ، ظرفیت منطقه از ۴۵۰۰ تن مرسوله پستی به ۱۴۲ هزار تن افزایش می‌یابد و درآمد حاصله این مدت حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا