ضریب نفوذ کاربران اینترنت به حدود ۳۵ درصد رسید

به گزارش ایرنا ، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،”عبدخضر کامرانی” روز سه شنبه افزود: بر اساس برنامه پنجساله چهارم توسعه ضریب نفوذ اینترنت باید به ۲۷ درصد می رسید که هم اکنون جلوتر از برنامه هستیم .وی افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده در برنامه پنجساله چهارم …

به گزارش ایرنا ، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،”عبدخضر کامرانی” روز سه شنبه افزود: بر اساس برنامه پنجساله چهارم توسعه ضریب نفوذ اینترنت باید به ۲۷ درصد می رسید که هم اکنون جلوتر از برنامه هستیم .
وی افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده در برنامه پنجساله چهارم توسعه، مقرر شده بود تا ” نسبت داده داخل کشور به کل ترافیک ” به ۵۱ درصد برسد که این شاخص نیز با رشدی ۱۰۷ درصدی به حدود ۵۵ درصد رسیده است .
معاون ارتباطات و برنامه ریزی وزارت ارتباطات با بیان این مطلب که ظرفیت اینترنت کشور در دولت نهم بیش از ۲۶ هزار مگابیت افزایش داشته است، گفت: بر اساس برنامه پنجساله چهارم این شاخص باید به حدود ۱۹ هزار مگابیت می رسید که رشدی ۱۳۶ درصدی را داشته است.
کامرانی افزود: طی فعالیت چهار ساله دولت نهم تعداد پورت های دسترسی پرسرعت واگذار شده توسط بخش خصوصی به ۳۰۷ هزار و ۴۳۸ عدد رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: ۵۷ هزار و ۶۸۹ پورت نیز توسط بخش دولتی دایر و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کامرانی تأکید کرد: میانگین زمان انتظار دریافت ارتباط پرسرعت داده نیز به کمتر از دو هفته رسیده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته، ۵۸ درصد از روستاهای بالای ۱۰۰ نفر جمعیت به شبکه های اطلاع رسانی متصل هستند.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی در خصوص پروژه اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اینترنت خاطر نشان کرد: در برنامه چهارم پیش بینی شده بود تا پنج هزار مدرسه به این شبکه متصل شوند که با اقدامات انجام شده و با تحقق ۱۲۵ درصدی این پروژه، هم اکنون حدود شش هزار و ۲۷۷ مدرسه به شبکه مذکور متصل هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا