برج های تلفن همراه تهدیدی برای زنبور عسل

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقاتی که توسط محققان هندی انجام شده نشان داده که امواج الکترومغناطیس که توسط آنتن های تلفن همراه ساطع می شود می تواند زندگی زنبور عسل را تهدید کند. این مطالعات که در جنوب غربی ایالت کرالا هند انجام شد نشان داد به طور …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقاتی که توسط محققان هندی انجام شده نشان داده که امواج الکترومغناطیس که توسط آنتن های تلفن همراه ساطع می شود می تواند زندگی زنبور عسل را تهدید کند.
این مطالعات که در جنوب غربی ایالت کرالا هند انجام شد نشان داد به طور ناگهانی جمعیت زنبورها کاهش یافت که کارشناسان دلیل آن را نصب برج ها و آنتن های تلفن همراه در سراسر این ایالت توسط شرکت های تلفن همراه که در حال گسترش شبکه هایشان بودند دانستند.
به گفته دکتر سانودین پاتاژی، امواج الکترومغناطیسی که توسط این برج ها متساعد می شود مهارت ناوبری زنبورها را فلج می کند و زنبورهای کارگری که کار جمع آوری شهد را از گل ها برای حمایت از کلونی زنبورها انجام می دهند، راه بازگشت را گم می کنند.
وی دریافت هنگامی که یک تلفن همراه نزدیک کندوی زنبور عسل گذاشته می شود زنبورهای کارگر توانایی بازگشت به کندو را از دست می دهند به این ترتیب کندوها را با ملکه و تخم ها ترک می کنند و در نتیجه باعث متلاشی و منقرض شدن کلونی در طی ۱۰ روز می شود.
بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ایالت کرالا به کار پرورش زنبور مشغولند و به تازگی متوجه شده اند که جمعیت زنبورهای کارگر در حال کاهش است و این تهدیدی برای معاش زندگی آنهاست.
زنبورها همچنین نقش حیاتی در گرده افشانی گل ها برای تقویت زندگی گیاهی انجام می دهند.
پاتاژی می گوید: اگر برج های مخابراتی و تلفن های همراه همچنان افزایش یابد زنبورهای عسل ممکن است طی ۱۰ سال آینده به کلی نابود شوند.
۱۳۵/۱۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا