راه‌اندازی اپراتور سوم، اولویت‌ برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا تقی‌پور صبح امروز در دفاع از برنامه ای خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: برنامه‌هایی که اینجانب اعلام کردم مربوط به دو بخش اهداف و راهکار‌های دستیابی به سیاست‌های کلان و برنامه‌های اجرایی است که این بخش نیز ۱۷ فصل دارد.وی با اشاره به اینکه برنامه جامعی …

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا تقی‌پور صبح امروز در دفاع از برنامه ای خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: برنامه‌هایی که اینجانب اعلام کردم مربوط به دو بخش اهداف و راهکار‌های دستیابی به سیاست‌های کلان و برنامه‌های اجرایی است که این بخش نیز ۱۷ فصل دارد.
وی با اشاره به اینکه برنامه جامعی را ارائه کرده و مورد توجه بسیاری از نمایندگان نیز قرار گرفته است، افزود: تأکید اصل سوم قانون اساسی بر تقویت روح تفکر و ابتکار در جامعه و همچنین تأکید چشم انداز ۲۰ ساله برای دستیابی به رتبه‌های اول اقتصادی، تأکید رهبری بر ضرورت جنبش نرم‌افزار محوری و شکستن مرز‌ای بین‌المللی از مواردی است که با اجرایی شدن آن در کشور با توجه به پتانسیل بالا می توانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستاورد‌های علمی، به ویژه فناوری‌های نوین، نانو، هوا فضا و غیره که در چهار سال گذشته با حمایت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و حمایت ملت ایران به دست آمد نشان از توان و پتانسیل بالای ایران در علوم فناوری است.
تقی‌پور با اشاره اینکه ارتباطات امروزه مادر همه علوم است، افزود: در صورت وجود رویکرد‌های مناسب در این زمینه تعامل‌ مالی مناسب، کاهش هزینه‌ها، شناسایی عناصر غیر کارآمد و حذف آنها، شفافیت در اطلاعات و نظارت یکپارچه به وجود می‌آید.
وی گفت: هدف از ارائه برنامه‌ها مناسب در این حوزه توسعه پایدار برای فعالیت و ایجاد رفاه در جامعه است.
تقی پور تأکید کرد: توسعه زیر ساخت‌ها از طریق فناوری‌های نوین اطلاعاتی، توسعه فعالیت شرکت پست و پست بانک، توسعه فناوری فضایی و ایجاد نظام کنترلی برای پست و مخابرات از جمله برنامه های اینجانب در این وزارت‌خانه است.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه شبکه ارتباطی روستایی و بانک‌های اطلاعاتی، جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر و در مقایل تشویق به مهاجرت شهری‌ به روستا، راه‌کار‌های مناسب برای حضور در عرصه بین‌المللی، توسعه زیر ساخت‌های فضای اطلاعات برای استفاده از توان داخلی و توسعه فناوری و شاهراه‌های ایران با جهان از فراز‌های مهم برنامه‌های حوزه ارتبطات و فناوری اطلاعات است.
وی بیان کرد: فناوری‌ها امروزه فرصت‌هایی را فراهم کرده که از جمله کشور‌های چین و هند با تکیه به این فناوری اقتصاد خود را تعالی بخشیده و ایران نیز با توجه به منابع غنی که دارد می‌تواند از این فرصت‌ استفاده کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.
تقی‌پور اظهار داشت: با توجه به فرصت‌های مناسبی که در این حوزه در چهار سال گذشته با تلاش‌های سلیمانی ایجاد شده امیدواریم با تکمیل کار‌های گذشته، همچنین با تکیه بر خصوصی سازی و توسعه اپراتور های جدید گام بزرگی برای ارائه خدمات بهتر برداریم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فاوری اطلاعات و راه‌اندازی اپراتور سوم از اولویت‌ برنامه‌های اینجانب است همچنین با توجه به برگزاری مزایده اپراتور سوم و اعلام برندگان آن بنا به دلایلی که پیش آمد برنده اول کنار گذاشته شد و بر همین اسس ادامه برنامه ها بر اساس مزایده امکان پذیر نبود و در حال حاضر از طریق تجدید مزایده و یا طرق مختلف این مسئله را حل می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا