سعی داریم اپراتور سوم را از طریق تجدید مزایده یا از طرق دیگر ادامه دهیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، با گرامی داشتن هفته دولت گفت: برنامه‌هایم را که به نمایندگان ارایه داده‌ام در دو بخش بود. بخش اول اهداف و راهبردهای کلان و بخش دوم برنامه های اجرایی که این بخش در ۱۷ سرفصل ارایه شده است. …

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، با گرامی داشتن هفته دولت گفت: برنامه‌هایم را که به نمایندگان ارایه داده‌ام در دو بخش بود. بخش اول اهداف و راهبردهای کلان و بخش دوم برنامه های اجرایی که این بخش در ۱۷ سرفصل ارایه شده است. گمان می کنم برنامه های جامعی باشد.
وی افزود: بسیاری از نمایندگان این برنامه‌ها را مطالعه و مورد تاییدشان قرار گرفته است، البته من طی این چند روز تلاش زیادی در معرفی برنامه هایم در کمیسیون ها انجام داده‌ام و لازم است از حسن ظن کمیسیون صنایع و معادن تشکر ویژه کنم.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرفصل های برنامه‌اش گفت: صعود از مدار توسعه نیافتگی فاقد دانش به صعود یافتگی متکی به دانش محوری یکی از برنامه‌هایم است. تاکید سند چشم انداز بر ضرورت کسب جایگاه نخست در حوزه اقتصاد، علم و فناوری و تاکید مقام معظم رهبری بر جنبش نرم افزاری و هم چنین تبدیل علم به ثروت و کسب رتبه های عالی در اکثر رشته‌های علمی کشور در مجامع بین المللی همه و همه نشان از توانایی ها و پتانسیل های علم و فناوری دارد.
تقی پور افزود: میل به این اهداف، دست یافتنی است. با تکیه بر نیروهای جوان و باهوش می توان مجددا مجد و عظمت گذشته خود را بازیابیم و توسعه اقتصادی را بر مبنای توسعه دانش بنیاد طراحی و به تدریج جایگزین فروش نفت خام و سنگ های معدنی کنیم.
وی با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی که نشات گرفته از آرمان های امام خمینی (ره) و رهبری است تاکید کرد که این آرمان ها قابل تحقق است.
وی افزود: فناوری های هوا و فضا و سایر فناوری ها که طی چهار سال گذشته به دست آمده است، نشان از توان و پتانسیل بسیار بالای کشور درعرصه های علمی و فناوری است و شایسته نیست که جمهوری اسلامی صادر کننده مواد خام و وارد کننده کالا و مواد پیشرفته باشد.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دستیابی به رشد اقتصادی برنامه پنجم توسعه و چشم انداز به نحوی که تحرک جوانان را در بر داشته باشد و اشتغال بیشتری بیافریند نیازمند توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات است. به نظر بنده با ورود به این حوزه هزینه ها کاهش یافته، دانش عمومی افزایش یافته، نظارت یکپارچه و سراسری اتفاق می افتد و اقتصاد فراگیر می شود.
تقی پور در ادامه با بیان این‌که برنامه‌های پیشنهادی اش در ۵ حوزه تدوین شده است افزود: توسعه زیر ساخت های ارتباطات، توسعه فناوری اطلاعات به منظور رشد سریع کشور، توسعه فناوری های هوایی ، پست و بانک و نظام های کنترلی در این حوزه از اعم محورهاست.
وی با قرائت فرازهای مهمی از برنامه هایش گفت: توسعه شبکه‌های روستایی با استفاده از نرم افزار با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان ، ارایه راهکارهای مناسب و ارتقای جایگاه کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ، افزایش سهم ایران از بازار سه هزار میلیارد دلاری جهانی، ایجاد و توسعه شبکه اینترنت ملی و توسعه فناوری های هوافضا از اعم برنامه هاست.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فناوری اطلاعات امروز فرصت‌هایی را به وجود آورده که کشورهایی مثل چین و هند توانسته‌اند اقتصادشان را براساس آن بنیان نهند و قطعا جمهوری اسلامی با توجه به منابع غنی انسانی می تواند از این فرصت ها بهره مند شود.
وی با اشاره به سوال برخی از نمایندگان که پرسیده بودند مباحث مربوط به اپراتور سوم در گذشته و روال آتی آن چگونه است، گفت: قراربود اپراتور سوم از طریق مزایده برگزار شود که این کار در اردیبهشت ماه انجام شد و نفرات اول تا سوم مشخص شدند، ولی بعد در مورد برنده اول مباحثی مطرح شد که بخشی از آن مباحث سیاسی بود، بنابراین اولین برنده از کار کنار رفت به همین دلیل ادامه کار از طریق مزایده انجام نشد.
تقی پور افزود: البته ما سعی داریم اپراتور سوم را از طریق تجدید مزایده یا از طرق دیگر ادامه دهیم هر چند که توسعه اپراتورها نیز جزء برنامه هایم می باشد.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با تشکر از زحمات وزیر ارتباطات و فناوری دولت نهم افزود: امیدوارم بتوانم در صورت کسب رای اعتماد به مجلس اقدامات انجام شده سلیمانی را به ویژه در حوزه خصوصی سازی ادامه دهم. هم چنین توسعه اپراتورهای جدید در بخش ارتباطات به ویژه در مناطق محروم و روستایی رادنبال کنم. امیدوارم با همراهی دولت و مجلس در این حوزه بتوانم موفق شوم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا