وظیفه سنگین وزیر ارتباطات برای توسعه خدمات ارتباطی در ۵۰ هزار روستا

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس « توانا» در هفته گذشته با اعلام وصول لیست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس رایزنی‌ وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها شروع شد و طبق برنامه از امروز وزاری پیشنهادی در صحن علنی از برنامه‌های خود دفاع می‌کنند و سپس مجلس وارد رای‌گیری می‌شود.رمضانعلی صادق‌زاده در …

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس « توانا» در هفته گذشته با اعلام وصول لیست وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس رایزنی‌ وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها شروع شد و طبق برنامه از امروز وزاری پیشنهادی در صحن علنی از برنامه‌های خود دفاع می‌کنند و سپس مجلس وارد رای‌گیری می‌شود.
رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبری فارس « توانا» در خصوص سوابق کاری تقی پور گفت: مقطع تحصیلی لیسانس وی، با حوزه پیشنهادی مرتبط است و البته تحصیلات وزیر پیشین هم در زمینه الکترونیک بوده است.
وی ادامه داد: هر چند زمانی که وی عهده دار مسوولیت در سازمان فضایی بوده بیش از یک سال نیست اما بعضی سوابق کاری و اجرایی ایشان مانند پروژه‌ ماهواره با حوزه پیشنهادی مرتبط بوده و همخوانی دارد.
معاون توسعه سازمان گسترش، توسعه و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: با توجه به پروژه ماهواره امید که پروژه اخیر وزیر پیشنهادی ارتباطات بوده از ایشان به عنوان وزیر انتظار می‌رود در زمینه فعالیت‌های فضایی و ماهواره ‌ها حرکت‌های پرشتاب تری صورت گیرد.
وی ادامه داد: مساله مزایده‌ اپراتور سوم که به نتیجه نرسیده است باید در صدر برنامه‌های وزیر قرار داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت به کارگیری تکنولوژی های جدید در انواع ارتباطات کشور از جمله تلفن همراه و اینترنت پرسرعت، گفت: به ویژه در زمینه کیفیت تلفن همراه که هر روزه مردم بسیاری با آن درگیر هستند باید تلاش موثری صورت گیرد.
صادق‌زاده بر ضرورت توسعه خدمات ارتباطی در کل کشور تاکید کرد و گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه باید ۱۰ هزار دفتر ICT روستایی راه‌اندازی شود در حالی که در ایران تعداد ۶۷ هزار روستا وجود دارد که باید ارتباط به تمام این روستاها رسانده شود.
وی افزود: خدمات ارتباطی باید در تمام سطوح کشور فراهم شود و دفاتر ICT روستایی باید به عنوان دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در سطح کشور توسعه پیدا کند.
معاون توسعه سازمان گسترش توسعه و نوسازی صنایع ایران تاکرد کرد: در دهه‌های اخیر بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر فیبر نوری زیرساخت‌ در کشور ایجاد شده که وزیر آینده باید از بستر ایجاد شده و موجود IT به طور بهینه بهره‌برداری کنند و همچنین بستر سازی برای توسعه IT را به عنوان یک اولویت در دستور کار داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی است، دولت به عنوان کارفرمای اصلی توسعه و بستر سازی خدمات IT را از مجموعه دولت شروع کند و ضمن ارایه خدمات متنوع دولتی از طریق بستر IT، برای ارائه خدمات بخش خصوصی به این وسیله نیز بستر‌سازی کند.
صادق‌زاده صریح کرد: اصلاح الگوی مصرف، مساله مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساختار اقتصادی کشور از مسائل مهم پیش روی وزیر است و بدون استفاده از بستر IT تحقق این اهداف امکان‌پذیر نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا