ایجاد شبکه های ارتباطی به منظور ارایه سرویسهای ارزش افزوده

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»،به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقی پور با بیان این مطلب گفت: وجود ۱۳۰ هزار کیلومتر فیبرنوری و همچنین توسعه شبکه IP به شبکه های پرظرفیت ارتباطی امکان ایجاد شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است.وی افزود: راه اندازی شبکه‌های پشتیبانی برای مواقع بحرانی،حوداث …

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»،به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقی پور با بیان این مطلب گفت: وجود ۱۳۰ هزار کیلومتر فیبرنوری و همچنین توسعه شبکه IP به شبکه های پرظرفیت ارتباطی امکان ایجاد شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرده است.
وی افزود: راه اندازی شبکه‌های پشتیبانی برای مواقع بحرانی،حوداث و تکمیل و توسعه ارتباطات پرسرعت با شبکه های جهانی با همکاری بخش های مربوطه از جمله اقداماتی است که باید برای این منظور انجام شود.
تقی پور در خصوص برنامه های تدوین شده برای بخش تلفن همراه گفت: پرداختن موثر به این بخش از طریق راه اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی، ایجاد و توسعه نهضت نرم افزاری و تولید دانش و همچنین تربیت نیروی انسانی ماهر و صاحب دانش از جمله برنامه‌هایی است که به طور جدی پیگیری خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که این شبکه هم اکنون امکان ارائه خدمات ارزش افزوده را دارد، خاطر نشان کرد: افزایش متوسط میزان موفقیت مکالمات در شبکه تلفن همراه و افزایش پوشش استاندارد شبکه از دیگر برنامه‌هایی است که به منظور ارائه خدمت رسانی مطلوب به مردم اجرا خواهد شد.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت تلفن ثابت را از نظر کمیت و کیفیت مناسب ارزیابی و تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی شهرها و روستاهای بالای ۵۰ خانوار و همچنین بیش از ۸۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت تلفن خانگی به روز بهره‌مند شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده، تأمین تلفن ثابت برای همه خانوارهای روستایی، افزایش خدمات ارزش افزوده و افزایش متوسط میزان موفقیت مکالمات در شبکه تلفن ثابت از جمله برنامه‌هایی است که برای این بخش تدوین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا