گزارش عملکرد دولت نهم در بخش تلفن ثابت و روستایی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا در بخش شبکه ی تلفن ثابت کشور ، تا شهریور ۸۴ ، معادل ۱۸ میلیون و ۷۴۴ هزار مشترک داشته است  که این رقم هم اکنون (اردیبهشت ۸۸ ) به ۲۴ میلیون و  776 هزار مشترک افزایش یافته است و عملکرد دولت نهم در این بخش شامل واگذاری بیش …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا در بخش شبکه ی تلفن ثابت کشور ، تا شهریور ۸۴ ، معادل ۱۸ میلیون و ۷۴۴ هزار مشترک داشته است  که این رقم هم اکنون (اردیبهشت ۸۸ ) به ۲۴ میلیون و  776 هزار مشترک افزایش یافته است و عملکرد دولت نهم در این بخش شامل واگذاری بیش از ۶ میلیون و ۳۲ هزار شماره تلفن ثابت می باشد و میزان
ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز هم اکنون معادل ۳۴ در صد  رسیده که نزدیک به ۶ درصد آن جزء عملکرد دولت نهم می باشد
 ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور ایران هم اکنون بیش از ۱۵ درصد از متوسط ضریب نفوذ جهانی تلفن ثابت فراتر است. تعداد مراکز تلفنی نیز هم اکنون معادل ۱۳ هزار و ۹۰۵ مرکز می باشد. 

شبکه ی تلفن همراه
 در بخش شبکه ی تلفن همراه ، تعداد مشترکین در شهریور ۸۴ معادل ۷ میلیون مشترک بوده است که این رقم در حال حاضر (اردیبهشت ۸۸) به ۳۱ میلیون و ۴۵۶ هزار مشترک افزایش یافته است و عملکرد دولت نهم دراین بخش معادل ۲۴ میلیون و ۴۵۶ هزار شماره تلفن همراه می باشد .
 ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از ۱۰/۲۹درصد در شهریور ۸۴ به ۴۳ در صد در اردیبهشت ۸۸ افزایش یافته است و علاوه براین تاکنون بیش از ۱۳میلیون شماره تلفن همراه توسط بخش غیردولتی واگذار گردیده است .
همچنین کشور ایران تاکنون با ۱۰۵ کشور و ۲۳۸ اپراتور ارتباط رومینگ بین اللمل برقرار نموده و میزان شهرها و  جاده های تحت پوشش شبکه ی تلفن همراه به ترتیب ۱۰۷۶شهر و ۳۷ هزار کیلومتر جاده می باشد  تعداد آنتن های BTS  نیزمعادل ۱۷ هزار و ۲۰۰ آنتن است.

 شبکه ی ارتباطات روستائی کشور- ICT روستایی
در بخش توسعه شبکه ی ارتباطات روستائی کشور ، در حال حاضر بیش از ۵۳ هزار روستا دارای ارتباط مخابراتی بوده که این رقم در شهریور ۸۴ معادل ۴۵۲۳۴ روستا بوده است و عملکرد دولت نهم در این بخش معادل ۸۶۲۴ روستا می باشد و همچنین ۸۳۲۶ روستا نیز از خدمات ICT  و دولت الکترونیک بهره مند    می باشند که این رقم در شهریور ۸۴ معادل ۹۶۳ دفتر ICT بوده است و عملکرد دولت نهم نیز معادل ۷۳۶۳ دفتر ICT روستایی است.
 طبق برنامه در آینده نزدیک ۱۰ هزار روستا از خدمات دولت الکترونیک و ICT روستایی بهره مند می شوند.

 شبکه ی تلفن همگانی
 شرکت مخابرات ایران به ، تاکنون بیش از ۲۲۲ هزار دستگاه کیوسک تلفن همگانی شهری و ۱۶۹ هزار دستگاه کیوسک تلفن همگانی راه دور نصب نموده است و عملکرد دولت نهم در این بخش شامل نصب ۸۷ هزار دستگاه تلفن همگانی شهری و ۱۱۵ هزار دستگاه تلفن همگانی راه دور می باشد .
در بخش توسعه شبکه ی فناوری اطلاعات ، هم اکنون در ۱۲۲۳شهر شبکه انتقال اطلاعات ایجاد شده و  تعداد پورتهای دسترسی دیتا معادل ۵۴ هزار پورت ، افزایش پهنای باند بین اللمل به میزان ۲۳ هزار مگا بیت بر ثانیه می باشد . 
فراهم آوردن شرایط برای تحقق هر چه سریعتر دولت الکترونیک یکی دیگر از اهداف دولت نهم به شمـار  می آید و درهمین راستا ۳۳۴ دانشگاه از طریق فیبر نوری به اینترنت ، ۲۰هزار و ۳۵۵ شعبه بانک و ۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اینترنت متصل شده اند .
همچنین در حال حاضر ۲۳ میلیون کاربر اینترنت در سطح کل کشور وجود دارد که در برنامه چهارم توسعه (پایان ۸۸) این رقم به ۳۰ میلیون کاربر افزایش خواهد یافت .

نوشته های مشابه

شبکه ی فیبرنوری
در بخش فیبر نوری نیز ، تا شهریور ۸۴ ، معادل ۵۶ هزار کیلومتر فیبر نوری در شبکه ی مخابراتی ( شبکه زیر ساخت و استانها ) اجرا که این رقم در اردیبهشت ۸۸ به ۱۲۵ هزار کیلومتر فیبرنوری افزایش یافته است .
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا