گوشی های وطنی روی دست فروشندگان مانده است

“شهرام مرادبیگی” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تا کنون گوشی های جدید و به روزی از گوشی های وطنی در پشت ویترین مغازه ها دیده نشده است و به موجب همین امر نیز مشتریان رغبتی به خرید این نوع گوشی ها ندارند.وی افزود: تا زمانی …

“شهرام مرادبیگی” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تا کنون گوشی های جدید و به روزی از گوشی های وطنی در پشت ویترین مغازه ها دیده نشده است و به موجب همین امر نیز مشتریان رغبتی به خرید این نوع گوشی ها ندارند.
وی افزود: تا زمانی که گوشی هایی با برند نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ، موتورولا و اچ تی سی در بازار عرضه می شود ، جایی برای انتخاب گوشی های داخلی باقی نخواهد ماند.
وی تصریح کرد: افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه که به  منظور حمایت از تولیدات داخل صورت گرفته بود تنها منجر به گسترش عرضه فعالان غیرقانونی در حوزه این کالای ارتباطی شد.
مرادبیگی  با اشاره وضعیت فعلی بازار تلفن همراه گفت: افزایش واردات غیرقانونی گوشی های تلفن  همراه از مبادی مرزی باعث شده تا ۹۵ درصد از سهم این بازار ۴۶ میلیون مشترک ایرانی در عنان فعالان غیرقانونی قرار گیرد.
وی با اشاره به عمل نکردن تعهدات شرکت های تولیدکننده داخلی به تعهدات خود اظهار داشت: در این میان تنها مصرف کنندگان دچار خسارت و ضرر و زیان شده اند و این در حالی است که سود اصلی و فراوان فروش گوشی های تلفن همراه به جیب قاچاقچیان سرازیر شده است.
وی عرضه نشدن مستمر گوشی های ساخت داخل از سوی شرکت های تولید کننده گوشی را یکی دیگر از دلایل شکست پروژه تولید گوشی در کشور دانست و افزود: گوشی های ساخت ایران نسبت به دیگر گوشی های موجود در بازار ناشناخته مانده  و به همین دلیل نیز این مارک گوشی تاکنون نتوانسته سهمی از بازار فروش گوشی های تلفن همراه را از آن خود کند.
هم اکنون دو شرکت نیمه هادی عماد و GLX به صورت محدود به فعالیت خود در زمینه مونتاژ و تولید گوشی فعالیت می کنند.
۱۲۹/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا